انعقاد تفاهم نامه همکاری گردشگری بین استان های غرب کشور

تفاهم نامه همکاری وتوسعه گردشگری با هدف گسترش توانایی صنعت گردشگری و معرفی جاذبه های طبیعی، تفریحی در عرصه های ملی و بین المللی بین 4 استان غربی کشور منعقد گردید.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سید محسن علوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت:این تفاهم نامه بین ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان های همدان، کردستان، کرمانشاه و ایلام برای گسترش توانایی صنعت گردشگری و معرفی جاذبه های طبیعی، تفریحی در عرصه های ملی و بین المللی به امضا رسید.

وی افزود:این استان ها دارای  ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف و متفاوت هستند که در صورت هم افزایی این ظرفیت ها نتیجه بهتر و بیشتری در زمینه گردشگری محقق می شود.
سید محسن علوی با اشاره با اهمیت انعقاد این تفاهم برای نزدیکی بیشتر این چهار استان افزود: تفاهم توسعه همکاری گردشگری در 6 محور به امضا رسیده که بستر سازی برای فعالیت های تبلیغاتی و اطلاع رسانی گسترده تر، برنامه ریزی برای دوره های آموزشی مشترک و برگزاری مسابقات و جشنواره های بین المللی مشترک از جمله این محورها است.
وی ادامه داد: از دیگر محورهای این تفاهم نامه معرفی بسته های سرمایه گذاری مشترک، برگزاری نشست های تخصصی مشترک ویژه تورگردانان و دفاتر خدمات مسافرتی است.
به گفته وی، این تفاهم نامه در حاشیه برگزاری دومین جشنواره سفره ایرانی فرهنگ گردشگری منطقه سه کشوری در همدان به امضا رسیده است.
علوی درپایان گفت:این چهار استان علاوه بر داشتن بیش از 9 هزار اثر تاریخی از دوره های مختلف دارای فرهنگی بومی مشترک، صنایع دستی متعدد، ظرفیت گردشگری طبیعی دارند.

انتهای پیام/م

تفاهم نامه همکاری گردشگری بین استان های غرب کشورامضاشد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.