باشگاه داران بدهکاری که آب در دلشان تکان نمی خورد

AFC تنها تا 9 شهریور به تیم های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا فرصت داد تا بدهی های خود را تسویه کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، کنفدراسیون فوتبال آسیا، چندی پیش در بیانیه ای رسمی برای باشگاه‌های ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا اعلام کرد که آنها باید تمام بدهی‌های خود به افراد حقیقی، حقوقی و مالیاتی را تا 31 آگوست(9 شهریور) تسویه کنند و در غیر اینصورت نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای فوتبال دریافت کنند که این مسئله به منزله حذف از لیگ قهرمانان آسیا است.


هر سال این دست صحبت ها و تهدید ها در حالی است که در فوتبال ما آب از آب تکان نمی خورد و اگر موضوع جدی هم باشد فقط به فکر امروز هستیم و فردا شاید ما نباشیم و مشکل گریبان مدیر دیگری را بگیرد.

تعداد نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان سال آینده 4 تیم پرسپولیس، استقلال، تراکتورسازی و نفت تهران است که آبی ها و تراکتوری ها در پلی آف و پرسپولیس و  نفت در مرحله گروهی قرار دارند. با توجه به اینکه استقلال، پرسپولیس، تراکتور و نفت بدهی میلیاردی دارند و پرداخت این بدهی‌های سنگین تا 9 شهریورماه امکان‌پذیر نیست، به نظر می رسید که تیم های ایرانی از لیگ قهرمانان آسیا حذف می شوند که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال بامذاکره با مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا فرصت 2 ماهه ای از AFC گرفت.

رئیس فدراسیون فوتبال در سفری که به مالزی داشت ، توانست دستاورد مهمی برای باشگاه‌های آسیایی به ارمغان بیاورد که حکایت از دریافت مهلت 2 ماهه برای پرداخت بدهی‌ها دارد.

در نشست هایی که تاج با دبیر کل کنفدراسیون فوتبال آسیا و سایر مسئولان AFC داشت، درباره پول‌های بلوکه شده فوتبال ایران در فیفا، آسیا و ضرب‌الاجل پرداخت بدهی ها برای تیم های ایرانی صحبت کرد و در پایان مقرر شد تا 4 تیم ایرانی حاضر در آسیا 2 ماه دیگر فرصت داشته باشند تا تکلیف بدهی های میلیاردی شان را مشخص کنند.

بر این اساس تراکتورسازی، پرسپولیس، استقلال و نفت زمان بیشتری خواهند داشت تا برای پرداخت بدهی‌های شان اقدام کنند و این در حالی است که هیچ کدام از باشگاه های ایرانی درحال حاضر مجوز حرفه ای بودن را ندارند.

تیم های ایرانی حاضر در آسیا باید مجوز حرفه ای بگیرند

در همین باره سهیل مهدی به خبرنگار ما گفت: تمام تیم های ایرانی برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا باید مجوز حرفه ای دریافت کنند و این هشدار تنها به تیم نفت تهران مربوط نمی شود. تیم های ایرانی که قصد حضور در لیگ قهرمانان را دارند باید ابتدا بدهی های خود را تسویه و در ادامه برای دریافت مجوز حرفه ای اقدام کنند.

او ادامه داد: تیم های لیگ برتری باید مجوز حرفه ایی داشته باشند که نفت تهران هم مانند سایر تیم ها برای دریافت این مجوز تلاش می کند. البته تاکنون هیچ تیمی مجوز حرفه ای را دریافت نکرده است. با این وجود اگر نقص مدارک باشگاه ها به شکلی باشد که کمیته انضباطی حکم به خروج آن ها از لیگ برتر بدهد، سازمان لیگ هم حکم کمیته مذکور را اجرا می کند. در غیر این صورت محکومیت مالی و سایر جرائم برای باشگاه ها در نظرگرفته می شود.

رئیس کمیته صدور مجوز حرفه‌ای سازمان لیگ افزود: باشگاه ها تا نیمه شهریور برای دریافت مجوز حرفه ای فرصت دارند و باید تا آن زمان مدارکشان را در اختیار سازمان لیگ قرار دهند. در این میان برخی مواقع برخی رسانه ها نسبت به مصوبات سازمان لیگ وفدراسیون فوتبال اخباری را منتشر می کنند که تا حدی با اصل مصوبات تفاوت دارد. تمام تیم های ایرانی که قرار است در فصل آینده لیگ قهرمانان شرکت کنند، برای دریافت مجوز حرفه ای تلاش می کنند و نفت تهران هم نماینده خود را به سازمان لیگ معرفی کرده است. با این حال باید دید در نهایت چه مدارکی در اختیار ما قرار می گیرد. پس از تحویل اسناد باشگاه ها تا مهر ماه فرصت داریم تا آن ها را برای AFC ممیزی کنیم و پس از آن منتظر نظر مسئولان کنفدراسیون فوتبال آسیا نسبت به صدور مجوز حرفه ای برای تیم های ایرانی بمانیم.

انتهای پیام/

 دریافت مجوز حرفه ای توسط باشگاههای فوتبال ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار