مدیرکل فرهنگی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور:

بیش از ۲۰ هزار زندانی حافظ قرآن در کشور وجود دارد

مدیرکل فرهنگی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور با اشاره به حضور پرشور زندانیان در مسابقات قرآنی، گفت: ۲۳ هزار زندانی در سطح کشور با اجرای طرح‌های تربیتی حافظ قرآن شدند.

بیش از 20 هزار زندانی حافظ قرآن در کشور وجود داردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ حجت الاسلام رضا رستمی  مدیرکل فرهنگی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور در دیدار با آیت الله سیدعلی اکبر قرشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت:۲۳ هزار زندانی کشور حافظ قرآن شدند.


وی افزود:این تعداد زندانی در طرح بزرگ حافظان قرآن کریم و آزمون‌های سازمان اوقاف و امور خیریه شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه این افراد از چند سوره تا پنج جزء قرآن کریم را حفظ کرده اند، بیان کرد: آموزش‌های قرآنی با حجم وسیع در بین زندانیان سراسر کشور اجرا می‌شود و زندانیان با علاقه بسیار زیاد از آن بهره مند می‌شوند.

مدیرکل فرهنگی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور ادامه داد: اولویت اول در تربیت فرهنگی و معنوی زندانیان، آموزش صحیح خوانی، ترجمه و اسرار نماز است که با حساسیت به اجرا گذاشته می‌شود.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این دیدار گفت: مسوولان ندامتگاه‌های کشور با تربیت زندانیان از طریق آموزه‌های قرآنی و اقامه نماز به تثبیت ارزش‌های اسلامی انقلاب می‌پردازند.

آیت الله سیدعلی اکبر قرشی، عملکرد فرهنگی در زندان‌ها را تعجب برانگیز خواند و افزود: در صورتی که این اقدامات با هدف قرب الهی باشد، پاداش آن بسیار زیاد خواهد بود و باید با همه توان ادامه یابد.

هیات فرهنگی سازمان زندان‌ها در راستای بررسی فعالیت‌های فرهنگی به مدت سه روز در آذربایجان غربی حضور دارند.

انتهای پیام /ی

مدیرکل فرهنگی سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی تربیتی کشور در تبریز

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.