صباغیان در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم:

برنامه ارائه شده دولت علی‌الرغم وجود انتقاد، نکات سازنده‌ای دارد/ مطالبه مردم نظارت بر بهبودی کیفیت کالاهای تولیدی است

نماینده مردم ابرکوه و بافق گفت: برنامه ارائه شده نکات مثبت و سازنده ندارد، برنامه می‌توانست بهتر و کارآمدتر باشد.

صباغیان/مخالفبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز در جریان روند رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و در مخالفت با کلیات آن، اظهار داشت: اقای رئیس جمهور مخالفت بنده از این باب است که برنامه ارائه شده علی‌الرغم وجود بعضی پیشنهادات و انتقاد، نکات مثبت و سازنده هم در برنامه وجود دارد، البته نمی‌خواهم کارها و اقدامات ارزنده گذشته را نادیده بگیرم بلکه برنامه می‌تواند بهتر و کارآمدتر باشد.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز با اشاره به اینکه تذکرات هم براساس همین برادری صورت می‌گیرد، افزود: امیدواریم با ارائه پیشنهادات و انتقادات بتوانیم دولت دوازدهم را یاری کرده و در آینده دولتی موفق و با کارآمدتر را ببینیم.

وی ادامه داد: آقای روحانی، در ابتدای برنامه اصول و جهت‌گیری‌های بنیادین دولت دوازدهم یعنی عقلانی و رحمانی بودن، مشی اعتدال، محمریت منافع ملی، منافع ملی، مبارزه با فساد و موارد دیگر را مطرح کرده‌اید که همه موارد بسیار عالی است و از اهداف مهم و آرزوی همه ملتها و از جمله ایران است.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز اضافه کرد: بعد از این اصول هم برنامه دولت در 8 حوزه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی سیاست خارجی، سیاست داخلی، حوزه امنیت ملی و دفاعی و علم و فناوری و حوزه محیط زیست ارائه شده که امیدواریم با تحقق این برنامه کشور از گردنه مشکلات و معضلات که در حال حاضر گریبانش است، عبور کند.

صباغیان با بیان اینکه احساس می‌شود برنامه ارائه شده بیشتر کیفی و آرمانی تهیه شده و قابل استفاده نیست. تاکید کرد: به نظر می‌رسد این برنامه بیشتر باید با برنامه توسعه ششم کشور تطبیق داده می‌شد که به این امر مهم هم کمتر توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه برنامه ارائه شده وزرا هم تناسب زیادی با برنامه ششم ندارد، افزود: اینکه در بخش اقتصاد اشاره شده در ابتدای دولت وضعیت تورمی نامناسب، عدم اشتغال زایی و بحرانهای ارزی وجود داشت و کار را بر اقتصاد سخت کرد، امر درستی است اما می‌خواهیم در این برنامه بدانیم این مشکلات اکنون در چه وضعیتی است و مشخص شود در چهار سال آینده به کجا خواهیم رسید.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز  تصریح کرد:  آقای روحانی همانطور که با تدبیر جنابعالی و همراهی مردم در نظام موفق شدید نفت را از کمتر از یک میلیون بشکه به 4 میلیون بشکه برسانید و امروز آن را به شکل آمار ارائه می‌دهید، بگویید اعتیاد در ابتدای دولت چگونه بوده است، هم اکنون چه وضعی دارد در چهار سال آینده چه وضعی خواهد رسید،

صباغیان  تاکید کرد: ما می‌خواهیم در این برنامه بدانیم فساد اقتصادی در ابتدای دولت شما چگونه بوده، هم اکنون چقدر بهبود یافته و در چهار سال آینده چه وضعی خواهد داشت؟

وی ادامه داد: در این برنامه می‌خواهیم مشخص شود آمار طلاق، زندانیان، کودکان خواب، کارتن خواب‌ها در ابتدای دولت در چه وضعیتی بوده و هم‌اکنون چه وضعی دارد و در چهار سال آینده چه میزان خواهد بود؟

صباغیان تاکید کرد: ما در این برنامه می‌خواهیم بدانیم بدهی دولت به بانک‌ها، وضعیت صندوق‌های بیمه، موسسات اعتباری و آمار بیکاری چه وضعیتی دارد و چه وضعیتی در پایان دولت خواهد داشت؟

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز ادامه داد: مردم می‌خواهند نظارت بر قاچاق کالا، نظارت بر اجناس و بهبودی کیفیت کالاها را ببینند و بدانند برای عملیاتی کردن این اقدامات چه کرده‌اید.

وی گفت: آقای روحانی اگر کارگران و اصناف صاحب تشکل‌های صنفی قدرتمند نباشند امکان ندارد، شما بتوانید عدالت را اجرا کنید، چراکه حقوق این قشر ضعیف و بی پناه زیر چرخهای قدرت و پول کار فرمایان له خواهد شد بنابراین بگویید در این برنامه برای آنان چه کرده‌اید.

صباغیان با بیان اینکه هنوز از کارگران قراراد سفید امضا گرفته می‌شود و حقوقها زیر حداقل است، اظهار داشت: آقای روحانی در این برنامه برای این قشر چه کرده‌اید. اگر این آمارها را ما ندانیم و این نظارت توسط مجلس انجام نشود اتفاقی که برای برنامه برنامه چهارم و پنجم افتاد، تکرار می‌شود چراکه برنامه‌ها به شکل کلی و کیفی و آرمانی تدوین می‌شود و ما نمی‌توانیم نظارت کنیم لذا درخواستمان این است که برنامه کمی باشد تا نمایندگان مجلس در پایان 4 سال باید بتوانند قضاوت کنند.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز با اشاره به اینکه خیلی از وزرا طوری گزارش می‌دهند که احساس می‌کنیم بهترین کارها انجام شده و البته دولتها هم همیشه گزارشهای خیلی خوب ارائه کرده‌اند، گفت: علی‌رغم این ادعاها در پایان دوران دولتها می‌بینیم مشکلات سرجای خود باقی است.

وی عنوان کرد: آقای روحانی حقوق شهروندی زمانی محقق می‌شود که نقش مردم در سرنوشت خویش در همه ابعاد پررنگ شود، شما برای احیای حقوق شهروندی لایحه مدیریتی جامع شهری را دنبال کنید و مطمئن باشید در این‌صورت حقوق شهروندی به شکل خودکار رعایت خواهد. بنابراین به صرف کلمات و جملات قشنگ و زیبا بنا نیست اتفاقی بیفتد و اتفاقا گمراه کننده است.

صباغیان گفت: برای تقویت بخش خصوصی و جلوگیری از فساد و رانت باید از کسانی که در بخش خصوصی فعال هستند، حمایت کنید، از آنها بالاترین مشورت را بگیرید ولی در قدرت سیاسی شریکشان نکنید.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز افزود: بسیاری از مفاسد و سوء استفاده‌ها در کشور ما به رانتهای اطلاعاتی برمی‌گردد که نمی‌گذارند بخشهای خصوصی و مستقل رشد کنند. این موارد باید در برنامه ها دیده شود و ساز و کارهای برخورد با آن اندیشیده شود.

وی ادامه داد: آقای روحانی احزاب را باید تقویت کرد نه اینکه تنها نه شعار و توصیه بسنده کرد. بسیاری از کارشناسان معتقدند احزاب امروز از ابتدای انقلاب بسیار ضعیف تر هستند.

صباغیان در پایان خاطر نشان: برای شفاف‌سازی باید سامانه دریافت حقوق مسئولین هر چه سریعتر راه‌اندازی کرد.

انتهای پیام/

 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
احسنت به این مرد کاش بعضی از نمایندگان مثل او بودند
Iran (Islamic Republic of)
جلیل
۱۳:۱۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
آفرین به آقای صباغیان که حرف دل ما را زد
آخرین اخبار