فرهنگی در مخالفت با کلیات کابینه دوازدهم:

توجیه عدم استفاده از زنان در کابینه قابل قبول نیست/تیم اقتصادی دولت تحول اساسی پیدا نکرد

نماینده مردم تبریز گفت: تیم اقتصادی شما تحول اساسی پیدا نکرد در نتیجه نباید منتظر تحولات جدی در این حوزه‌ها باشیم.

فرهنگی/مخالفبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدحسین فرهنگی نماینده مردم تبریز در جریان روند رأی اعتماد به کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم و در مخالفت با کلیات آن، اظهار داشت: موافقت یا مخالفت با کلیات کابینه به معنای موافقت یا مخالفت با همه‌ای وزاری معرفی شده نیست و کابینه‌ای که معرفی شده است تفاوت اساسی با کابینه دولت قبلی ندارد و رئیس‌جمهور تلویحا در سخنان خود این موضوع را بیان کردند.

وی افزود: کابینه پیشین کابینه موفقی در مسائل حساس و مهم نبود و در حوزه مبارزه با فساد گام مهمی برداشته نشد، همچنین در انضباط موسسات مالی همچون کاسپین نیز اتفاق خاصی نیفتاد و روش‌های تنگ نظرانه سیاسی در بخش‌های مختلف حاکم بود جز مواردی خاص در سایر وزارت خانه‌ها شاهد هیچ گونه تحولی نبودیم و در جهت توجه به محرومان جامعه نیز برداشته نشد.

نماینده مردم تبریز بیان داشت: بخش عمران تا حدود زیادی تعطیل بود و رکود در بخش ساختمان بی‌داد می‌کرد، فرهنگیان که وظیفه تربیت آینده سازان، تصمیم گیران و مدیران آینده کشور را دارند از شرایط معیشتی خود ناراضی‌اند و این مسائل تاثیر خود را در 16 میلیون رای رقیب و حدود 15 میلیون نفر از کسانی که در انتخابات شرکت نکرده‌اند نشان داد.

وی ادامه داد: هر چند در جلب آرای موافق نیز از همان روش‌هایی که براساس ادعا‌های دوستان و همفکران شما بر همان مبنای سال 88 راه انداختند و جان‌هایی از دست رفت و آسیب‌هایی بزرگ بر منافع ملی وارد شد، بهره‌ بردند. جالب اینکه برخی از دوستان و همفکران شما هنوز هم از مدعیان آن حوادث تلخ و پیگیری‌کنندگان آن حمایت می‌کنند و رئیس‌جمهور نیز از همان‌ها مشورت می‌گیرد.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: پول‌پاشی در انتخابات و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در انتخابات مسئله دیگری است که شاهد بودیم. حال که انتخابات سپری شده بعضی از مسئولان کماکان این روش‌ها را رها نمی‌کنند و با دستگاه‌های مرکزی تماس می‌گیرند و عزل برخی از اشخاص را به دلیل انتخابات پیگیری می‌کنند، همچنین مانع از ارتقای اعضای هیئت ملی شده و کارمندان را از پست‌های خود کنار می‌کشند. این روش ناپسند که روش مرسومی در کشورهای عقب مانده است امید است که متوقف گردد.

فرهنگی اذعان داشت: تیم اقتصادی دولت دوازدهم تحول اساسی پیدا نکرد در نتیجه نباید منتظر تحولات اساسی در حوزه اقتصاد باشیم و همچنان کاستی‌ها در حوزه عمران و مسکن ادامه خواهد یافت، تعطیلی پروژه‌های راه سازی و پرداخت‌های بالاتر از قیمت کارخانهبرای هواپیماهای خریداری شده استمرار خواهد داشت، همچنین تحول چشمگیری ساماندهی حاشیه شهرها علیرغم قول‌های شفاهی رئیس جمهور مشاهده نخواهد شد.

نماینده مردم تبریز اظهار داشت: بی برنامگی در بخش اشتغال نیز موضوع مهمی است که متاسفانه استمرار خواهد یافت و نمی‌دانم که این عدد 950 هزار شغل مورد نیاز سالانه از کجا آمده است و جدول شماره یک برنامه ششم توسعه که با تفاهم دولت شکل گرفته نرخ فعلی بیکاری 12.6 درصد و پیش بینی برنامه را 8.6 درصد درج کرده است، 4 درصد رشد به صورت سالانه به منظور کاهش بیکاری و 8 دهم درصد برای هر سال است که 300 هزار شغل را شامل می‌شود.

وی افزود: برابر آمار بین یک تا یک و نیم میلیون شغل جدید نیز وارد چرخه اشتغال خواهد شد، بنابراین برنامه‌ریزی‌ها باید بر اساس یک میلیون و 400 هزار شغل در سال باشد، به طور کلی بیاناتی که رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ ایراد فرمودند امیدواریم در برنامه و خط مشی دولت قرار گیرد و آن اجرای دقیق برنامه ششم است.

فرهنگی بیان داشت: برنامه ششم و احکام دائمی برنامه توسعه را رئیس جمهور ابلاغ نکرد و ریاست مجلس آنها را ابلاغ کرده و اکنون نیز تبدیل به قانون شده است.

نماینده مردم تبریز، گفت: مقام معظم رهبری فرموده‌اند برنامه جامع و مهم است و باید با دقت در اجرای برنامه اهتمام ورزید، دولت بر اساس آن حرکت کند چراکه این امر می‌تواند برخی کاستی ها را جبران کند باید در جریان باشید که مجلس در طول اجرا برنامه ششم توسعه احکام آن را به طور جدی پیگیری می‌کند.

وی ادامه داد: نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند و تعداد بالای آنها در رده‌های مختلف مدیریتی و تعداد بالای بسیاری از بانوان به عنوان فارغ التحصیلان مدارج بالا غیر قابل انکار است، عدم استفاده از بانوان در کابینه قابل پذیرش نیست.

این نماینده مجلس گفت: میانگین سنی کابینه دولت دوازدهم تفاوت اساسی با دولت قبل نکرده که امیدواریم جبران شود و شاهد کابینه خسته گذشته نباشیم، امیدواریم جریان‌های سیاسی پشت پرده کابینه رئیس جمهور نتایج را بپذیرند.

نماینده مردم تبریز ادامه داد: علارغم وعده های داده شده درباره دریاچه ارومیه شاهد تحولات اساسی در آن نیستیم، نمی‌دانیم تدبیر دولت برای ادامه حیات دریاچه ارومیه و سایر تالاب‌ها و دریاچه مشابه آن در کشور چه خواهد بود.

وی تاکید کرد: حمایت از اهل تسنن و جوانان و اقشار مختلف توصیه بعدی است که باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، امیدواریم با برطرف کردن ضعف‌ها، استفاده از فرصت ها، مقابله با تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت‌، توجه به قومیت‌های مختلف و زبان، ادبیات و فرهنگ آنها در دوره آینده باید در دستور کار قرار بگیرد.

فرهنگی در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم دولت به انتظارات عمومی و به خواسته‌های رای دهندگان که انتظار تحول داشتند و به خواسته آنانی که رای ندادند توجه کرده و همه را امیدوار کند و در نهایت شاهد تحولات مثبت در همه زمینه‌ها باشیم.

 انتهای پیام/

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار