طی تذکری در صحن مطرح شد؛

کواکبیان:معرفی نکردن وزیر علوم ایراد دارد/ لاریجانی: معرفی نکردن یک وزیر هیچ مشکلی ندارد

رئیس مجلس در پاسخ به کواکبیان گفت: معرفی نکردن یک وزیر از لحاظ اداره مجلس هیچ مشکلی ندارد.

کواکبیان:معرفی نکردن وزیر علوم ایراد دارد / لاریجانی: معرفی نکردن یک وزیر هیچ مشکلی نداردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مصطفی کواکبیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر طی تذکری با استناد به ماده 205 آیین نامه داخلی خطاب به لاریجانی گفت: تفسیر قانون اساسی بر عهده شورای نگهبان است و اگر برخی نسبت به عدم معرفی وزیر علوم از سوی دولت ایراد دارند، مورد ایراد بنده هم است زیرا اکنون در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: بالاتر از شورای نگهبان و رئیس جمهور این ایراد به هیأت رئیسه مجلس وارد است زیرا روحانی اعلام کرده اصراری نداشتیم که امروز جلسه رأی اعتماد باشد پس می‌توانستیم چند روزی تأخیر بیاندازیم تا وزیر علوم معرفی شود.

کواکبیان تأکید کرد: در رسانه‌ها اعلام شده که امروز صبح و بعد‌ از ظهر مجلس جلسه دارد و در صورتی که باید برای نوبت عصر در مجلس رأی گیری شود.

لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به تذکر کواکبیان گفت: ما برای برگزاری شیفت بعد از ظهر رأی گیری می‌کنیم و دیگر این موضوع داد و بیداد ندارد.

وی ادامه داد: ما تفسیری نکردیم، از لحاظ قانونی رئیس مجلس می‌تواند بر اساس برداشت خود از قانون  پاسخ تذکر و اخطار نمایندگان را بدهد.

رئیس مجلس تأکید کرد: از لحاظ اداره مجلس ایرادی در معرفی نکردن  یک وزیر وجود ندارد.

انتهای پیام /

 

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

برچسب ها: رئیس مجلس ، قانون ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار