پرمصرف‌ترین مخدر میان دانشجویان چیست؟

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: طرح پیام از ابتدای سال تحصیلی اجرایی خواهد شد که محور اصلی این طرح پیشگیری از مصرف مواد در دانشگاه‌ها است.

بالاترین مصرف مواد اعتیاد آور بین دانشجویان مربوط به کدام مخدر است؟به گزارش گروه وبگردی بشگاه خبرنگاران جوان،حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران در خصوص ابلاغ شیوه‌نامه پیشگیری از مصرف مواد به دانشجویان در دانشگاه‌ها گفت: این شیوه نامه از قبل ابلاغ شده و دوره‌های آموزشی آن به میزبانی ۵ دانشگاه در حال برگزاری است.

وی افزود: اولین جلسه آموزشی در دانشگاه تهران هفته قبل در دانشگاه شهید بهشتی فردا در دانشگاه شریف و دو هفته دیگر نیز در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار می‌شود.

پیروی خاطر نشان کرد: در این کارگاه‌های آموزشی مشاوره‌های لازم در خصوص طرح پیام برای اجرا در دانشگاه‌ها داده می‌شود.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران یادآور شد: طرح پیام از ابتدای سال تحصیلی اجرایی خواهد شد که محور اصلی این طرح پیشگیری از مصرف مواد در دانشگاه‌ها است.

وی اظهار داشت: براساس این طرح دانشگاه‌ها باید تفاهم نامه‌ای را با ستاد پیشگیری از مواد مخدر داشته باشند هم چنین آموزش توانمندسازی کارشناسان آموزش در خصوص سلامت روان و سایر موارد است.

پیروی در خصوص وضعیت مصرف مواد در دانشگاه‌ها گفت: خوشبختانه در تحقیقات و آمارهای جدید در دو سال گذشته وضعیت مصرف مواد اگر کاهش پیدا نکرده باشد افزایشی هم نداشته است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین مواد مصرفی دانشجویان از خانواده حشیش است که نسبت به سایر موارد افزایش پیدا کرده است. هم چنین قلیان و سیگار و الکل نیز جزو مواردی است که دانشجویان استفاده می‌کنند.

منبع:خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/

تدارک برای طرح پیام پیشگیری از مصرف مواد در دانشگاه‌ها 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار