ساعی در موافقت با وزیر پیشنهادی امورخارجه:

ظریف دستاوردهای سیاسی و اقتصادی زیادی برای کشور به ارمغان آورده است

نماینده مردم تبریز و آذرشهر گفت: ظریف دستاوردهای سیاسی و اقتصادی زیادی برای کشور به ارمغان آورده است.

ظریف دستاورهای سیاسی و اقتصادی زیادی برای کشور به ارمغان آورده استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا ساعی نماینده مردم تبریز و آذرشهر در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با محمدجواد ظریف وزیر پیشنهادی امور خارجه، اظهار داشت: با آغاز گفت‌وگو‌های هسته‌ای و شروع رفت‌ و آمد‌های سیاسی با دیگر کشور‌ها، گفت‌وگو‌های سازنده و اغنایی آقای ظریف، راه برای موفقیت مذاکرات و به نتیجه رساندن آن هموار شد.

وی افزود: آقای ظریف با اتخاذ راهبرد مناسب در سیاست خارجی مبتنی بر فضای ایران هراسی و حل و فصل موضوع هسته‌ای طی مذاکرات فشرده و دشوار با شش قدرت جهانی به توافقی دست یافت که ضمن حفظ و تثبیت دستاورد‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران، شناسایی حق غنی سازی و جلب همکاری‌های بین‌المللی در زمینه هسته‌ای به بحران ساختاری غرب علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان پایان داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس تصریح کرد: آقای ظریف به عنوان فردی کاملا حرفه‌ای و متخصص در حوزه روابط بین‌الملل و سیاست خارجی است و در چارچوب ارتقای جایگاه کشور و ائتلای هر چه بیشتر جمهوری اسلامی ایران و در راستای حفظ مصالح کشور براساس رویکرد عزت، حکمت و مصلحت تلاش و کوشش وافری کرده است.

ساعی ادامه داد: گواه این مطلب فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های مختلف است که ظریف و تیم مذاکره کننده را امین، متدین، شجاع و با غیرت توصیف کرده‌اند.

نماینده مردم تبریز تاکید کرد: وزارت امور خارجه با هدایت آقای ظریف توانست در این چهار سال در حوزه‌های مختلف منطقه‌ای در قالب هیات‌های دیپلماتیک به اسیا و اقیانوسیه، اروپا و آمریکا، قفقاز و آسیای مرکزی، افریقا و خصوصا غرب آسیا و ورود هیات‌های دیپلماتیک از مناطق فوق‌الذکر به ایران اسلامی دستاورد‌های مختلفی در حوزه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی داشته باشد.

وی همچنین تاکید کرد: به هر حال ظریف یکبار دیگر توسط رئیس‌جمهور به عنوان وزیر امور خارجه در دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شدند و ما می‌خواهیم وزیر امور خارجه‌ای را انتخاب کنیم که در طی چهار سال آینده در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای تاثیر گذار باشد.

ساعی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان داشت: با توجه به این مساله وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با رای اعتماد بالای مجلس شورای اسلامی انتخاب می‌شود تا در مذاکرات و پیشبرد اهداف جهانی و منطقه‌ای قدرت چانه‌زنی بیشتری داشته باشد و بتواند حرف خود را به کرسی بنشاند.

نماینده مردم تبریز بیان داشت: دولت جدید آمریکا دولت پرخاشگر و بی‌منطقی است و با توجه به اظهارات و اقداماتی که دولت جدید آمریکا در قبال برجام انجام می‌دهد در ماه‌های آینده باید مذاکرات بیشتری با طرف‌های اروپایی، روسی و چینی صورت گیرد و از طرف دیگر شاهد تحولاتی در منطقه خودمان هستیم.

وی افزود: در منطقه مساله سوریه پس از پیروزی‌های جبهه مقاومت از حالت جنگی خارج و مقاومت آن افزایش یافته است.

عضو فراکسیون امید مجلس در پایان خاطرنشان کرد: در حوزه خلیج فارس هم ما موضوع عربستان و قطر را پیش رو داریم و همچنین در عراق تحولاتی جدید در حال اتفاق است همه این مسائل موجب اهمیت بیش از پیش حوزه دیپلماسی شده است. وزیر امور خارجه‌ای توانمند و شجاع به خوبی در این عرصه نقش آفرین باشد؛ بنابراین سکان‌دار دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران باید با بالاترین رای توسط مجلس شورای اسلامی انتخاب شود.

انتهای پیام/

 

این خبر در حال تکمیل است...

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی امورخارجه

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
کارگر
۱۲:۵۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۶
اره جون خودت تو تعریفشو نکنی کی تعریف کنه چه ارمغانی اورد برای مملکت
منو این همه خوشبختی محاله محاله
آخرین اخبار