عثمانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت:

دانشگاه‌های حوزه پزشکی و پیراپزشکی باید افزایش یابد

نماینده مردم بوکان گفت: لازم است دانشگاه‌های ما در حوزه پزشکی و پیراپزشکی افزایش یابد.

مخالفت با وزیر بهداشتبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدقسیم عثمانی نماینده مردم بوکان در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در مخالفت با حسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر پیشنهادی بهداشت، اظهار داشت: متأسفانه رعایت تعادل در حقوق و دستمزد در بدنه وزارت بهداشت و درمان در برنامه‌های وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه هرچند پزشکان در بخش اول نظام پزشکی قرار دارند اما تنها بخشی از عملیات درمان را انجام می‌دهند نه تمام آن را، ادامه داد: در دولت دوازدهم علاوه بر پزشکان باید به نیروهای پیراپزشکی و پشتیبانی هم توجه شود تا آن‌ها هم رضایت لازم را کسب کنند که این موضوع نیاز به تأمین مالی دارد اما راه‌های تأمین آن و مکانیزم‌های دستیابی به این مسئله را در برنامه‌های قاضی‌زاده هاشمی مشاهده نکرده‌ایم.

نماینده مردم بوکان با تأکید بر ضرورت بهداشت به جای درمان گفت: در این دوره عملکرد وزیر بهداشت در بخش درمان بسیار قابل توجه بود به گونه‌ای که تعداد تحت‌های بیمارستانی 25 درصد افزایش یافت اما نسبت به عملکرد این وزارتخانه در بخش بهداشت رضایت نداریم و باید در دوره جدید به این مسئله هم توجه ویژه‌ای شود.

عثمانی تصریح کرد: لازم است دانشگاه‌های ما در حوزه پزشکی و پیراپزشکی افزایش یابد اما متأسفانه این مسئله هم در برنامه‌های قاضی‌زاده هاشمی دیده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه از آن جایی که حوزه عمل وزارت بهداشت و درمان فرابخشی است، بیمه‌ها در اختیار این وزارتخانه نیست و در دوره گذشته شاهد بودیم که وزارت بهداشت را اذیت کردند و به موقع پرداخت‌ها را انجام ندادند.

نماینده مردم بوکان گفت: ما نگران این سیستم فرا بخشی هستیم و وزیر پیشنهادی باید بیان کند برای بیمه‌ها در دوره آینده چه فکری می‌خواهند کنند.

انتهای پیام /

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی بهداشت

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل باشگاه خبرنگاران جوان از اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار