تجری در موافقت با وزیر پیشنهادی دادگستری:

قانونمداری آوایی باعث قاطعیت تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق خواهد شد

نماینده مردم قصرشیرین گفت: قانونمداری آوایی باعث قاطعیت تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق خواهد شد.

تجریبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،فرهاد تجری نماینده مردم قصرشیرین در جریان رای اعتماد به کابینه دوازدهم و در موافقت با سیدعلیرضا آوایی وزیر پیشنهادی دادگستری اظهار داشت: نمایندگان مجلس اغلب حوزه پزشکی قانونی را که به قوه قضاییه اختصاص دارد به وزارت دادگستری ربط می‌دهند حال آنکه وزیر تنها یک حلقه اتصال است که بتواند نیازمندها منعکس کند.

تجری در ادامه افزود: در زمان بررسی برنامه ششم توسعه به پیشنهاد نمایندگان 4 هزار متر مربع از فضای قوه قضایی حذف شد این در حالی است که یکی از حقوق مردم در فضای قضایی تضییع شد بنابراین باید در وزارت دادگستری به دنبال حفظ کرامتی و حقوق شهروندی مردم باشیم، متأسفانه در این امر اطلاع رسانی درستی به مجلس نمی‌شود و وقتی به خودمان می‌آییم با تضییع حقوق مردم و شهروندان مواجه می‌شویم.

وی با اشاره به ویژگی‌های بارز اخلاقی وزیر پیشنهادی دادگستری گفت:‌ آوایی اخلاق مدار است، رشد پلکانی و مرحله به مرحله در امور قضایی و مدیریت آن را داشته است و مضاف بر این ناظر در مسندهای قضایی دادستانی بوده و از دادسرای انقلاب گرفته تا حضور در دادگاه‌های عالی کشور توانسته به خوبی در پست‌های مختلف فعالیت کند علاوه بر این وی مراحل فنی را طی کرده و به واسطه صلاحیت‌های خود به اینجا رسیده بنابراین آشنا و ارتباطی در کار نبوده است.

نماینده مردم قصرشیرین افزود: روحیه دیگر او ارتباط و استقلال نظرش است چراکه وی بدون هیچ ملاحظه‌ای نظرش را بیان می‌کند همچنین با تکیه بر سه اصل حریت، آزادی و بیان دقیق مطالب در نزد مسئولان مختلف کشور می‌تواند رابط سه قوه باشد.

تجری در خصوص تعزیرات حکومتی زیر نظر وزیر دادگستری گفت: مبارزه با قاچاق جزء وظایف اصلی تعزیرات حکومتی است و این نهاد باید در مبارزه با آن با قاطعیت کامل پیش رود اما از طرفی نباید این قاطعیت باعث شود حقوق شهروندی نادیده گرفته شود چراکه در مواردی بدون دادگاه و دادرسی احکام سختی صادر می‌شود که نمی‌توان صفت عادلانه را برای آنها برگزید و به نوعی ناقض حقوق مردم است، بر این اساس قانونمداری آوایی باعث قاطعیت تعزیرات حکومتی در مبارزه با قاچاق خواهد شد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح این روند و سامان‌بخشی به آن در حوزه مستقیم نظارت وزیر است و یکی از ضروت‌های اساسی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

 

موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی دادگستری

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

گزارش کامل اولین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

گزارش کامل دومین روز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار