مفتح در تذکر شفاهی:

وزرای پیشنهادی دولت باید در زمان نوبت خود در صحن علنی حضور داشته باشند

نماینده مردم تویسرکان گفت: وزرای پیشنهادی دولت هرکدام سمتی دارند، ضرورتی ندارد که به صورت مداوم در مجلس حضور داشته باشند.

وزرای پیشنهادی دولت باید در زمان نوبت خود در صحن علنی حضور داشته باشندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدمهدی مفتح نماینده مردم تویسرکان در جریان بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم طی تذکری شفاهی، اظهار داشت: روز گذشته یکی از همکاران تذکر داد که چرا وزرای پیشنهادی به صورت نامنظم به مجلس می‌آیند و می‌روند که پاسخ شما به آن نماینده این بود که آنان باید به طور کامل در مجلس حضور داشته باشند در حالی که بنده پاسخ شما را در مواد آیین نامه نیافتم.

وی ادامه داد: از آنجایی که ممکن است تا زمانی که نوبت بررسی یک وزیر پیشنهادی در مجلس برسد فاصله طولانی باشد، آنان نباید موظف باشند که در همه ساعت‌ها در مجلس حضور داشته باشند و نباید اینگونه باشد که عدم حضور آنان در صحن علنی تلقی اهانت به مجلس شود.

نماینده با تأکید بر اینکه لازم است تدابیری اندیشیده شود که وزرا در زمان بررسی صلاحیت‌شان در صحن علنی حاضر شوند، اظهار داشت: وزرای پیشنهادی هر کدام سمت‌های مهمی دارند و باید بعضا در محل کارشان باشند و حضورشان در مجلس چه ضرورتی می‌تواند داشته باشد؟ مجلس باید این امکان را فراهم کند که اگر آنان به دلیل رسیدگی به کارهای مردم و مسئولیتشان در مجلس حضور نداشته باشند، تلقی اهانت به مجلس نشود و الزامی برای حضور مداوم آنان وجود نداشته باشد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با تأیید اظهارات مفتح مبنی بر اینکه عدم حضور وزرای پیشنهادی در همه ساعات جلسه رأی اعتماد اهانت به مجلس نیست، گفت: هر وزیری که کاری و یا ملاقاتی ضروری داشته باشد می‌تواند از مجلس خارج شود و به کارش بپردازد.

وی با اشاره به اینکه طبق ماده 206 حضور آنان در مجلس الزام آ‌ور است، اظهار داشت: البته طبق این ماده رئیس مجلس باید سوالات کتبی نمایندگان را به رئیس جمهور یا وزیر مربوطه ارائه دهند و از آنجایی که رئیس جمهور در مجلس حضور ندارد باید وزیر حضور داشته باشد تا این سوالات به دستش برسد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه حضور هیئت وزیران در زمان رأی اعتماد در مجلس عقلا لازم است، تصریح کرد: ما در حال بررسی و رأی اعتماد به کل کابینه هستیم و طبق آیین نامه حضور وزرای پیشنهادی دولت الزامی است اما اگر کار ضروری داشته باشند می‌توانند به مجلس نیایند، کار خود را انجام دهند و سپس به مجلس بیایند و این اهانت تلقی نمی‌شود.

انتهای پیام/

تذکر مفتح درباره حضور وزرا در جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم

رای اعتماد مجلس به كابينه دوم حسن روحانی  

موافقان و مخالفان کابینه دوازدهم 

اعضای پیشنهادی کابینه دوازدهم+اسامی و برنامه وزرا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار