معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی:

فرهنگسرای ابن حسام در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شود

معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی از موافقت جهاد دانشگاهی کشور برای راه اندازی فرهنگسرای ابن حسام در استان خبر داد.

فرهنگسرای ابن حسام در خراسان‌جنوبی راه‌اندازی می‌شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان ، حمید مرادی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: راه اندازی این فرهنگسرا از سوی شورای نظارت و گسترش تشکیلات جهاددانشگاهی و موافقت رئیس جهاددانشگاهی کشور مورد موافقت قرار گرفته است.

وی هدف از راه‌اندازی این فرهنگسرا را بسط و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ادبی دانشجویان، شناسایی بهتر هنر‌های اصیل ایرانی ـ. اسلامی با محوریت هنر ملی ـ. بومی در سطح جامعه و به ویژه جوانان و دانشجویان عنوان کرد.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی ادامه داد: زمینه فعالیت این مرکز برگزاری رویداد‌های فرهنگی و هنری استان با قالب‌های متنوع از جمله برپایی نمایشگاه‌ها (عکس، آثار هنری و ...) اجرای تئاتر، تشکیل جلسات هم اندیشی، برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی مختلف و اردو برای جوانان و دانشجویان با رویکرد‌های مورد نیاز است.

مرادی ادامه داد: خراسان جنوبی به عنوان یکی از مراکز مهم فرهنگی با داشتن تمدن غنی و وجود آثار باستانی و هنر‌های زیبا از قبیل: خطاطی، تذهیب دارای ظرفیت‌های هنری و فرهنگی بسیاری بوده که آموزش و ترویج این هنر‌های بومی به جوانان و دانشجویان می‌تواند باعث حفظ میراث فرهنگی و هنری استان شود.

معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی با توجه به اینکه شهرستان بیرجند دارای دانشگاه‌ها و مراکز متعدد آموزش عالی با بیش از ۲۵ هزار دانشجو است، راه‌اندازی این فرهنگسرا برای ایجاد تقویت نشاط و امید به آینده در راستای حفظ فرهنگ غنی منطقه کاملا احساس می‌شود.

انتهای پیام/ف

راه‌اندازی فرهنگسرای ابن حسام در خراسان‌جنوبی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.