رئیس جهاد دانشگاهی لرستان:

راه اندازی مجتمع تحقیقات و فناوری جهاد دانشگاهی لرستان

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از راه‌اندازی مرکز تحقیقات و فناوری لرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ علی‌نادر دهقانی رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی علمی در کنار مدیریت جهادی عامل ممکن شدن کارهای سخت است، اظهار داشت: هدف از تشکیل جهاد دانشگاهی تشکیل یک اداره نبوده است و هدف اصلی ایجاد یک سازمان جهت‌ساز و نقش‌آفرین در ایجاد پیشرفت و توسعه بوده است.

وی افزود: در ابتدای تشکیل جهاد دانشگاهی، بر روی چند نکته تاکید شد که نخستین نکته آن تشکیل سازمانی بود که هم‌تراز نام جمهوری اسلامی ایران باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان با اشاره به نکات دیگر، عنوان کرد: ایجاد نشاط، پویایی، نقش‌آفرینی و خلاقیت از دیگر نکات مهمی هستند که به آن‌ها تاکید شده است.

دهقانی با بیان اینکه خلاقیت در یک سازمان سبب می‌شود که افق‌های نوینی را فراروی کشور قرار گیرد و در آن نیروها وفادار، متعهد و انقلابی تربیت می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دوهزار دانشجو در کانون‌های دانشجویی و فرهنگی جهاد دانشگاهی فعال هستند و سالانه دوهزار و ۵۰۰ نفر در آموزش‌های کوتاه مدت این نهاد به عنوان نیروهای متخصص تربیت می‌شوند.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان از راه‌اندازی مرکز تحقیقات و فناوری این مجتمع خبر داد و تصریح کرد: ۴۰ گونه گیاهی که در حال انقراض هستند در این مرکز کشت می‌شود و قابلیت کشت در گلخانه را نیز دارند.

دهقانی به سرمایه‌گذاری۷۰۰ میلیارد تومانی ستاد فرمان امام(ره) اشاره کرد و گفت: ۵.۵ میلیارد تومان نیز برای راه‌اندازی مرکز رویان لرستان اختصاص یافت.

وی در ادامه عنوان کرد: در شهرستان کوهدشت آمار بیکاری بالا است که برای رفع این مشکل ۶هکتار گلخانه هیدروپونیک در دست اجرا است که برای اجرا شدن آن ۱۷میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده و می‌تواند نقش مهمی در جهت رفع بیکاری این شهرستان داشته باشد.

رئیس جهاد دانشگاهی لرستان اضافه کرد: در نظام اداری و سیاسی کشور نباید اخلال به وجود آید و لازم است تا فساد برچیده شود و این در حالی است که جهاد دانشگاهی خود را در برابر این امر مسوول دانسته و برای آن تلاش می‌کند.

انتهای پیام/م

مجتمع تحقیقات و فناوری جهاد دانشگاهی لرستان راه‌اندازی شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار