انتقاد نانسی پلوسی و دیگر دموکرات‌ها از سخنرانی ترامپ درباره افغانستان

جمعی از دموکرات‌های آمریکا از سخنرانی دونالد ترامپ و موضع دوگانه او در قبال جنگ ۱۶ ساله افغانستان انتقاد کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از نشریه هیل، «نانسی پلوسی»، رهبر اقلیت دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان به همراه تعداد دیگری از اعضای ارشد این حزب، روز گذشته (دوشنبه) از دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به دلیل ارائه نکردن جزئیات بیشتری درباره راهبرد آمریکا در قبال جنگ 16 ساله افغانستان انتقاد کردند.

نانسی پلوسی در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امشب رئیس جمهور آمریکا گفت که می‌داند می‌خواهد چه کند و چه برنامه هایی برای افغانستان دارد. اما در واقع او چیزی نمی داند. در سخنرانی رئیس جمهور هیچ جزئیاتی ارائه نشده بود؛ اما این سخنرانی پرسشهایی جدی را ایجاد کرد.

دونالد ترامپ پس از چندین ماه رایزنی، روز گذشته در خصوص برنامه های آمریکا در قبال جنگ طولانی مدت افغانستان سخنرانی کرد. وی در این سخنرانی گفت: «با وجود اینکه در ابتدا قصد داشتیم نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج کنیم، هم اکنون بر این باوریم که این کار می تواند منجر به خلاء ناپذیرفتنی و غیرقابل پیش‌بینی شود. آمریکا یک راهکار منطقه ای را در پیش می گیرد که شامل اعمال فشار بیشتر به پاکستان برای مقابله با تروریستهایی است که در مرز این کشور منطقه امنی برای خود ایجاد کرده اند.»

این در حالیست که دونالد ترامپ در خصوص اینکه قرار است چه تعداد نیروی آمریکایی را به افغانستان بفرستد، هیچ توضیحاتی ارائه نکرد.

نانسی پلوسی در این بیانیه به سبب موضع دوگانه دونالد ترامپ هم در خصوص مسئله افغانستان از وی انتقاد کرد؛ زیرا رئیس جمهور آمریکا پیشتر اعلام کرده بود که آمریکا وقت و خون زیادی را در افغانستان به هدر داده است.

پلوسی افزود: مردم آمریکا حق دارند که اطلاعات بیشتری درباره برنامه‌های رئیس جمهور کشور خود داشته باشند.

برخی دیگر از دموکرات‌ها هم پس از نانسی پلوسی از دونالد ترامپ انتقاد کردند. «جک رید»، سناتور دموکرات ایالت «رود آیلند» در سنای آمریکا، اعلام کرد سخنرانی ترامپ از نظر جزئیات نقص های زیادی داشت. «کرستن جیلیبرند»، سناتور ایالت نیویورک در سنای آمریکا، هم در این خصوص گفت: «سخنرانی ترامپ فاقد جزئیات، فاقد اطلاعات و فاقد چشم اندازی بود که نشان بدهد پیروزی در جنگ افغانستان چگونه حاصل خواهد شد.»


انتهای پیام/

انتقاد دموکرات‌ها از سخنرانی ترامپ درباره افغانستان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار