ترامپ: آمریکایی‌ها از طولانی شدن جنگ افغانستان سرخورده شده‌اند/ آماده توافق با طالبان هستیم

رئیس جمهور آمریکا با بیان این که مردم کشورش از طولانی شدن جنگ افغانستان دچار سرخوردگی شده‌اند از آمادگی واشنگتن برای مذاکره با طالبان خبر داد.

ترامپ: آمریکایی‌ها از طولانی شدن جنگ افغانستان سرخورده شده‌اند/ آماده توافق با طالبان هستیمبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شب گذشته طی یک سخنرانی در یک پایگاه نظامی در نزدیکی واشنگتن که به صورت زنده از شبکه‌های تلویزیونی پخش شد به ارائه راهبرد جدید آمریکا در جنگ افغانستان پرداخت. اما برخلاف آنچه تصور می‌شد، هیچ جزئیاتی در این باره ارائه نکرد و تنها گفت هدف از راهبرد نظامی جدید او در افغانستان جلوگیری از تبدیل شدن این کشور به پناهگاهی امن برای "اسلامگراها" است.

ترامپ در این سخنرانی گفت او نیز همانند مردم آمریکا از طولانی شدن جنگ افغانستان مایوس و ناامید شده است. وی ادامه داد: همانند مردم آمریکا از سیاست خارجی که به جای توجه به منافع امنیتی، بیش از حد انرژی، پول و مهم‌تر از هرچیزی، جان نظامیان آمریکایی را صرف بازسازی افغانستان کرده، مایوس و ناامید شده‌ام.

 ترامپ همچنین در اظهاراتی که برخی آن را به اعطای اختیارات جنگی بیشتر به ارتش آمریکا تعبیر کرده‌اند گفت دشمنان آمریکا بدانند که در افغانستان جایی برای پنهان شدن ندارند و در هیچ کجا خارج از دسترس نظامیان آمریکایی نیستند.

رئیس‌جمهور آمریکا درحالیکه پیشتر به کرات از طولانی شدن جنگ ۱۶ ساله افغانستان گلایه کرده بود در سخنرانی شب گذشته خود گفت ارتش آمریکا تا پیروزی کامل همچنان به جنگیدن در این کشور ادامه خواهد داد.

وی در این باره خطاب به نظامیان آمریکایی گفت تمایل شخصی او از ابتدا، خارج کردن ارتش آمریکا از افغانستان بود اما پس از مشورت با مشاوران نظامی و امنیتی قانع شده است که باید برای مقابله با تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، حضور نظامی آمریکا را در این کشور تقویت کند.

با این حال ترامپ در این سخنرانی برای اولین بار از امکان معامله سیاسی با طالبان خبر داد و گفت شاید روزی پس از یک تلاش نظامی موثر این امکان وجود داشته باشد که بر سر یک راه‌حل سیاسی که شرایط را برای ورود عناصری از طالبان به دولت افغانستان فراهم کند، با این گروه به توافق برسیم.

وی همچنین مستقیما در این سخنرانی به موضوع افزایش تعداد نظامیان آمریکایی اشاره نکرد اما گفته می‌شود پنتاگون قصد دارد ۴ هزار نیروی دیگر را به مجموع ۸۴۰۰ نیرویی که در این کشور مستقر هستند، اضافه کند.

رئیس جمهور آمریکا همچنین به پاکستان هشدار داد که واشنگتن دیگر تحمل نخواهد کرد که اسلام آباد مناطق امن برای افراط گرایان فراهم آورد.

وی تصریح کرد: همکاری و مشارکت پاکستان با تلاش های ما در افغانستان منافع بسیاری برای اسلام آباد به همراه خواهد داشت، اما اگر پاکستان به پناه دادن به جنایتکاران و تروریست ها ادامه دهد، منافع بسیاری را از دست خواهد داد.

رئیس جمهور آمریکا گفت واشنگتن نمی تواند در قبال مناطق امنی که تروریست ها در پاکستان در اختیار دارند سکوت کند.

وی با بیان این که مردم آمریکا از جنگ بدون پیروزی خسته شده اند و وی نیز مثل مردم از آن ناراضی است افزود: ملت ما باید به دنبال نتیجه ای با افتخار و پایدار باشد که ارزش تلاش های عظیم ما را داشته باشد. ترامپ در ادامه سخنرانی خود گفت: میزان تهدیدات امنیتی که ما در افغانستان و منطقه فراتر با آن مواجه هستیم، بسیار زیاد است.

ترامپ همچنین هشدار داد حمایت واشنگتن از افغانستان چک سفید نیست و تاکید کرد: یکی از ستون های اصلی راهبرد جدید این کشور تغییر از رویکرد مبتنی بر زمان به رویکرد مبتنی بر شرایط است.

رئیس جمهور آمریکا گفت دیگر در مورد تعداد نیروها یا برنامه ها برای فعالیت های نظامی در افغانستان صحبت نخواهد کرد.

وی افزود واشنگتن به حمایت از دولت افغانستان ادامه خواهد داد اما اینکه مردم افغانستان آینده کشورشان را در دست بگیرند فقط به خود آنها بستگی دارد.

ترامپ تاکید کرد: افغانستان باید بداند که خالی کردن این کشور از نیروهای آمریکایی فرصت را برای سوء استفاده تروریست ها فراهم می کند.

وی همچنین یادآور شد: ما دیگر به دنبال ملت سازی نخواهیم بود؛ ما فقط تروریست ها را می کشیم.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با اعلام این خبر که واشنگتن همکاری راهبردی با هند را افزایش خواهد داد از هند خواست کمک های اقتصادی و توسعه ای بیشتری به افغانستان ارائه دهد.

 انتهای پیام/

اعلام راهبرد نظامی جدید ترامپ در مورد افغانستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
عالی شد ایندفعه میزنن برجای ترامپو میترکونن
Canada
ناشناس
۱۵:۳۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
زد عربستان رو نابود کرد الان دوباره داره میده دست داعش تو عربستان اسمشم گذاشته طالبان!
فراموش نمیکنم مرده رو از تو قبر در می اوردن شلاق میزدن میزاشتن تو قبر!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
این دیوانه با طالبان مذاکره میکنه ... ولی لوله اسلحاش بس ی ایرانه .... اگر این باشه گور خودشد کنده
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۴:۰۲ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
فرض کنید ،خاورمیانه ماشین است ،ومن هم مکانیک او ،وابزار شغلم کشور های ابل قدرت هستند .تا بتوانم ماشینم را به خوبی درست کنم ،اگر ابزارم هایم نباشند،من هیچ قدرتی ندارم .
Iran (Islamic Republic of)
آقای مهدی عابدیان زیدی
۱۳:۵۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
هزینه هایی که دولت سوسیالیس کمونیست یهودیان مجاهدین خلق آمریکا برای خاورمیانه خرج کردن داخل اقیانوس ریختن ،ودیگر نمی توانند ثروت ملی خود را به دست آورن .
دولت آمریکا اگر این پول ها را خرج مردم فقیر آمریکا می کردن همه فقیران امروزه ثروتمندان جهان بودن .
Germany
داری
۱۲:۴۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
طالبان و داعش را که خود نامردتان بوجود اوردید و به جان مردم انداختید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
غارت کردی آفغانستان را دزد کثیف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
ای برگور پدر طالبنی ات لعنت ترامپ، اخرش با تروریست های طالبان هم کنار اومدی!!
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۰:۳۹ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
اینها حتی زورشان به طالبن نمی رسد بعد یک عده بزدل وطن فروش راه نجات ایران را در آمریکا جستجو می کنند
Germany
ناشناس
۱۰:۰۴ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
اینا میخوان اشتباه عراقشونو نکنن.

تو عراق صدامو برداشتن دیدن ضرر کردن و دیدن حکومت مردمی به نفعشون کار نمیکنن.

حالا تو افغانستان هم میخوان حکومت غیر مردمی باشه.

تو سعودی هم همینطور.
آخرین اخبار