ایران و رومانی بر همکاری‌های فرهنگی تاکید کردند

رئیس مرکز اسناد و کتابخانه مجلس شورای اسلامی ایران در نشستی با رئیس مرکز فناوری آکادمی علوم رومانی درباره تبادل اسناد و نسخ خطی مربوط به اسلام و کشورمان تفاهم کردند.

ایران و رومانی بر سرتبادل اسناد و نسخ خطی تاکید کردندبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پنجشنبه  «علی عماد» امروز در برنامه بازدید از مرکز اسناد آکادمی علوم رومانی با «جرج فیلیپ» رئیس حوزه علوم و فناوری آکادمی این کشور ملاقات و پیرامون تقویت همکاری های دو مرکز گفت و گو کرد.


در این دیدار که خانم 'گابریلا دومیترسکو' رئیس مرکز کتب و نسخ خطی آکادمی رومانی نیز حضور داشت، نمونه های موجود در این مرکز که شامل آثار مکتوب مربوط به تاریخ اسلام و ایران و اسناد علمی، قرآنی، فلسفی و پژوهشی است ، مورد بازدید قرار گرفت.


هیات ایرانی با توجه به اصالت و دست اول بودن اسنادی که در کتابخانه آکادمی رومانی نگهداری می شوند، نسبت به تبادل نسخه های دیجیتالی از آثار محققان ایرانی مربوط به سده های گذشته اعلام آمادگی کرد.


طرفین همچنین ابراز علاقه کردند که پیش نویس سند تفاهمنامه همکاری دو مرکز مبادله و به مناسبت یکصد و پنجاهمین سالگرد تاسیس آکادمی علوم رومانی در مراسمی در تهران، نمونه های آثار یادشده رونمایی شوند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بندۀ خدا
۰۰:۳۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۶
آخر کجای فرهنگ ما با رومانی اشتراک دارد که میخواهیم همکاری فرهنگی کنیم؟
آخرین اخبار