ایران در جایگاه هشتم تولید قارچ در دنیا

رئیس دانشگاه کردستان گفت: ایران در بحث تولید قارچ در جایگاه هشتم جهان قرار دارد و مصرف سرانه قارچ در ایران نصف سرانه جهان است.  

 

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ اخلاقیان رئیس دانشگاه کردستان امروز در سومین کنگره قارچ شناسی ایران که در سالن مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد،گفت: برگزاری این کنگره ها نتایج مفیدی برای همه خواهد داشت.

وی افزود: ایران در بحث تولید قارچ در جایگاه هشتم جهان قرار دارد و مصرف سرانه قارچ در ایران نصف سرانه جهان است.

اخلاقیان بیان کرد: ما در کشور خود فرصت ها و پتانسیل های مختلفی داریم و میلیاردها ثروت زیر پای ما نهفته است و از منابع طبیعی و خدادای زیادی بهرمند هستیم اما کشور توسعه یافته ای محسوب نمی شویم.

به گفته رئیس دانشگاه کردستان، استفاده درست از ظرفیت ها و پتانسیل ها، تصمیم گیری مناسب و کسب علم و فناوری به روز از جمله عواملی است که می تواند ما را در مسیر توسعه قرار دهد.

وی بیان کرد: توان هر کشوری با علم و فناوری آن ظهور پیدا می کند و خوشبختانه در سال های اخیر حساسیت بیشهری نسبت به این موضوع در کشور ایجاد شده است.

اخلاقیان با اشاره به اینکه رسیدن به درجه دلخواه با گام برداشتن در مسیر علم و فناوری محقق می شود، افزود: باید رشد علمی ما ادامه پیدا کند و این نیاز به سرمایه گذاری بیشتری دارد و ما باید در حد کشورهای پیشرفته دنیا در علم و فناوری سرمایه گذاری کنیم.

اخلاقیان افزود: اگر در مباحث علمی کشور به درستی سرمایه گذاری نشود، رشد علمی کشور متوقف خواهد شد.

انتهای پیام/ م ح

 رشد علمی نیاز به سرمایه گذاری دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.