مدیر باهوش چینی گنج علی بابا را تصاحب کرد + فیلم

" جک ما " مدیرعامل شرکت علی بابا با هوش و ذکاوتی که به خرج داد توانست عنوان اولین مرد ثروتمند چین و هجدهمین سرمایه‌دار جهان را از آن خود کند.

چگونه جک ما گنچ علی بابا را تصاحب کردبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان ؛علی بابا و چهل دزد یکی از مشهورترین قصه‌های کتاب هزار و یک شب و نوستالژی بچه‌های دهه شصت است. انیمیشنی که به خاطر داستانهای مهیج‌اش محبوب کوچک و بزرگ بود. علی بابا مرد فقیر داستان بعد از کلی چالش و درگیری با کمک کنیز باهوشش توانست گنج چهل دزد را نصیب خود کند. حالا با این مقدمه به سراغ مردی می رویم که با هوش و ذکاوتی که به خرج داد توانست علی بابای معاصر شود و گنج چهل دزد را از آن خود کند.

"جک ما " کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی گروه علی بابا، موسس  این شرکت اینترنتی است. علی بابا در سال 2003 وارد دنیای تجارت شد و با طراحی وبگاهی به رقابت با شرکت eBAY چینی پرداخت. در ابتدای کار پیشرفت قابل توجهی حاصل نشد اما این امر "جک ما" و دوستانش را ناامید نکرد و آنها همچنان به تلاش خود ادامه دادند. حاصل این ممارست و سختی عنوان هجدهمین مرد تروتمند جهان بود.

" جک ما "  در یک خانواده هنرمند متولد شد. علاقه شدید وی به زبان انگلیسی موجب شد تا این رشته را در دانشگاه تحصیل کند. این شوق به یادگیری زبان انگلیسی تا حدی بود که او را با دوچرخه به درب هتل‌ها می رساند تا با دیدن توریست‌ها و راهنمایی آنها فرصتی برای گفتگو و تمرین این زبان بیابد. " جک ما " این کار را به مدت 9 سال ادامه داد. به موجب این رفت و آمدها، ارتباط دوستانه عمیقی میان او و یکی از توریست‌ها برقرار شد. نام مستعار " جک " را همین توریست برای او برگزید چرا که تلفظ نام " ما " به زبان چینی برایش دشوار بود.

اما داستان زندگی و موفقیت " ما " بسیار جالب و امید بخش است. " جک ما " بعد از فارغ التحصیلی به جستجوی شغلی مناسب پرداخت. اما نتوانست با هیچ شرکت و یا سازمانی  قراداد ببندد و مشغول کار شود. طبق اظهارات "جک ما"، او 30 بار در مصاحبه‌های استخدامی رد شد تا اینکه در نهایت در یک شرکت تجاری به عنوان مترجم استخدام شد و شروع به کار کرد. اولین سفر او به آمریکا توسط این شرکت صورت گرفت.

" جک ما " پس از آشنایی و اولین استفاده‌اش از اینترنت و نیافتن هیچ اطلاعاتی درباره کشورش، تصمیم گرفت از این فرصت بهره ببرد و فعالیتهای اینترنتی‌اش را در مورد چین آغاز کند و این اولین پله از صعود " جک ما " به سوی گنج چهل دزد شد. او موفق شد با متقاعد کردن دوستانش یک شرکت اینترنتی تاسیس کند. این کار هم در آغاز نتیجه خوبی نداشت اما " جک ما " با درایت و هوش فوق‌العاده‌اش در فرصت‌یابی،  مسیر را برای خود هموار ساخت. او پله‌های ترقی را با سرعت طی کرد و خود را به قله رساند.

در مورد انتخاب نام " علی بابا " او می‌گوید به دنبال نامی بودم که برای همه آشنا باشد. وقتی از تعداد زیادی توریست درباره داستان علی بابا پرسیدم، پاسخ مشترکی دریافت کردم که سبب شد این نام شناخته شده را برای فعالیتهای خود و دوستانم انتخاب کنم.

شاید خود " جک ما " هم نمی دانست که روزی به این جایگاه از موفقیت دست یابد و داستان علی بابا و گنجش در مورد او هم تکرار شود. اما در مورد یک چیز اطمینان کامل داشت که همیشه رفتن رسیدن نیست اما برای رسیدن باید رفت. او نه تنها از شکست‌هایش نا امید نشد بلکه از آنها به عنوان تجربه در رسیدن به مطلوب سود جست.

در حال حاضر " جک ما " به عنوان ثروتمندترین مرد چین شناخته شده است و از این نظر در رده هجدهم جهان قرار دارد. داستان موفقیت او را از زبان خودش بشنوید.

 
 
انتهای پیام/
 

چینی‌ها گنج علی بابا را هم تصاحب کردند

برچسب ها: جک ما ، علی بابا ، گنچ ، موفقیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۳ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
چقدر جوانان ما ، نیازمند اینگونه راهنمائی ها در زمینه کسب و کار هستند .

جوانان بجای مایوس شدن از افکار مخرب ، عزم خود را جزم کرده و با توکل به خداوند قادر متعال ، همه مرزهای غیر ممکن را درنوردند .

با برنامه ریزی ، درست نگاه کردن ، و استفاده از تجارب خوب و بد دیگران ، راه را برای آینده خود ، هموار سازند . حی علی خیرالعمل ، بشتابید بسوی کارهای خوب ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۲ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
ای بابا ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
یعنی چی.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۰ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
خیلی جالب بود
آخرین اخبار