حمایت بسیج دانشجویی دانشگاه‌ علم و فرهنگ از کمپین «سعودی نمی‌خریم»

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ علم و فرهنگ تهران ضمن حمایت از کمپین «سعودی نمی‌خریم» گفت: وظیفه هر مسلمان آگاهی است که به هر نحوی به سیاست‌های شوم آل سعود اعتراض کند و واکنش نشان دهد.

حمایت بسیج دانشجویی دانشگاه‌ علم و فرهنگ از کمپین «سعودی نمی‌خریم»به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بسیج دانشجویی دانشگاه‌ علم و فرهنگ تهران ضمن حمایت از کمپین سعودی نمی‌خریم بیان کرد: وظیفه هر مسلمان آگاهی است که به هر نحوی به سیاست‌های شوم آل سعود اعتراض کند و واکنش نشان دهد.

در ابتدای این بیانیه آمده است: این روزها شاهد حضور ده‌ها هزار زائر ایرانی در شهرهای مکه و مدینه هستیم. فیضی عظیم که امام صادق(ع) در باب فضیلت زیارت خانه خدا فرموده‌اند «حاجی و عمره گزار مهمان خدایند. اگر چیزی بخواهند به ایشان دهد. اگر او را بخوانند، پاسخ می‌گوید. اگر شفاعت کنند. شفاعت ایشان را می‌پذیرد، اگر سکوت کنند، با آنان آغاز سخن می‌کند و در برابر هر درهمی که خرج کرده اند، یک میلیون درهم به آنان می پردازد.»

همچنین در این بیانیه تصریح شد: امسال پس از یک سال تعطیلی حج به دلیل بی‌کفایتی و بی‌لیاقتی حکام آل سعود در اداره حج سال 94 که باعث کشته شدن بیش از 8 هزار مسلمان از سراسر جهان و بیش از 450 شهید از کشور عزیزمان در کنار حرم امن الهی شد، بار دیگر مردم کشورمان برای زیارت خانه خدا و انجام واجب الهی و حج ابراهیمی وارد سرزمین وحی شده‌اند و در حال انجام مناسک حج هستند.

در ادامه این بیانیه تاکید شد: اما در کنار این عبادت‌ها بایستی گوشه چشمی به جنایات چندین و چند ساله سعودیان در قبال جهان اسلام داشته باشیم. اینجاست که این سوال مهم به ذهن می‌رسد که خب اگر اینان فلانند و بهمانند چرا حج را تعطیل نمی‌کنیم که در جواب باید بگوییم این فریضه واجب، نص صریح کلام الله مجید است و هیچ احدی هم حق تعطیلی آن را ندارد مگر اینکه جان حجاج در خطر باشد که سال قبل چنین مسئله‌ای وجود داشت که تعطیل شد و گرنه جنایت کار بودن حکام عربستان دلیلی بر تعطیل کردن این فریضه عبادی سیاسی نمی‌شود. همانطور که اهل بیت علیهم السلام هم در زمان حیاتشان در حالی به سفر حج می رفتند که تولیت آن مکان مقدس در دست برخی ظالمان قرار داشت.

در بخش دیگری از این بیانیه تصریح شد: امروز عربستان با هویت آل سعود اداره می شود. همان آل سعودی که به دلیل بمباران یمن و سایر کشور‌های مظلوم منطقه و همینطور پشتیبانی از گروه‌های تروریستی خصوصا داعش، امروز بیش از پیش در نزد جهانیان منفور است و به بزرگترین هم پیمان آمریکای خبیث و جنایتکار در منطقه تبدیل شده است. با این مقدمات باید به عرض برسانیم وظیفه هر مسلمان آگاهی است که به هر نحوی به سیاست‌های شوم این کشور اعتراض کند و واکنش نشان بدهد و هر کس در حدِ وسع سیاسی، فرهنگی و مالی خود.

همچنین در این بیانیه اظهار شد: این روز‌ها بسیج دانشجویی دانشگاه امیرکبیر همتی ماندگار و سخت گمارده‌اند تا با راه اندازی نه به خرید کالا از کشور عربستان در حد وسع سیاسی‌شان در جهت منزوی کردن عربستان قدم بردارند. بی شک همراه شدن تک‌تک ما مردم شریف و بصیر ایران در این راه می‌تواند این کار خیر را وسعت دهد.

در این بیانیه تاکید شد: امروز ما دانشجویان دانشگاه‌ علم و فرهنگ تهران بر خود لازم می دانیم ضمن حمایت از این حرکت صحیح و مبارک، تمام تلاشمان را انجام داده تا این امر اتفاق بیفتد و با تمام قوا به کمک هم‌سنگر دیگرمان در دانشگاه امیرکبیر می شتابیم و وظیفه داریم تا این پیام و سایر پیام‌های این چنینی را به گوش حجاج عزیزمان در سرزمین وحی برسانیم تا آنان نیز به این کمپین بپیوندند.

انتهای پیام/

حمایت بسیجیان از کمپین «سعودی نمی‌خریم»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۱ ۰۶ شهريور ۱۳۹۶
بسیار عالی
آخرین اخبار