مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی؛

پژوهشی و آموزش؛ اولویت اصلی سازمان انتقال خون

مدیر کل سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت:اولویت اصلی سازمان انتقال خون در حوزه پژوهشی و آموزشی است و کسانی که تحقیقات کاربردی داشته باشند مورد حمایت واحد پژوهشی این سازمان قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ حمیدرضا اسلامی در مراسم بهره برداری از مرکز انتقال خون تربت جام با اشاره به بودجه این سازمان افزود: فعالیت این سازمان چهار برابر بودجه‌ای است که تعلق گرفته است و به لحاظ تولید خون خراسان رضوی رتبه سوم را در کشور دارد.

وی خاطرنشان کرد: سازمان انتقال خون خراسان رضوی توانسته ۹۹ درصد در خواست‌های خونی بیماران را در ۵۸ بیمارستان و مرکز درمانی پوشش دهد و با توجه به تولید پنج برابرظرفیت استان هنوز نتوانسته این امر به صورت صد درصدی محقق شود.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی سالانه بیش از ۳۲۲ هزار کیسه خون تولید و پس از فرآوری در اختیار مراکز درمانی قرار می‌دهد که این میزان توسط ۱۰ پایگاه اهدای خون در این استان تامین می‌شود.



اسلامی افزود: سازمان انتقال خون با تلاش پرسنل و آزمایش‌های دقیق اجازه ورود یک نمونه خون‌آلوده و فاسدرا به چرخه خون نداده است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه مجموع خونی که در شهرستان تربت‌جام استخراج می‌شود جز پاک‌ترین خون‌ها در سطح استان و کشور است گفت:تربت جام پتانسیل و ظرفیت‌های لازم درمانی برای تبدیل شدن به قطب درمانی محیا شده است که با راه اندازی مرکز طب تصویری تربت جام استاندارد‌های لازم را برای ایجاد منطقه درمانی فراهم می‌شود.

اسلامی با اشاره به اهمیت وجود پایگاه انتقال خون در تربت جام گفت: با توجه به مرزی بودن این شهرستان و وجود حوادث بسیار در این منطقه و کشته شدن یک نفر از خیرین به دلیل نبود خون در سال‌های گذشته وجود مرکز انتقال خون در این شهرستان امری ضروری بوده که محقق شده است.

وی اعلام کرد: مرکز خون‌گیری تربت‌جام جز بهترین و قوی‌ترین پایگاه‌ها در سطح استان است که با تلاش مجمع خیرین اداره می‌شود و کمک آن‌ها باغث می‌شود تا مشکلات سازمان انتقال خون مرتفع و پایگاه‌های قوی در نقاط مختلف استان راه‌اندازی شود.

 


ضرورت ورود خیرین سلامت به مسائل علمی و پژوهشی



سید محمد طباطبایی معاون مشارکت‌های خیرین سلامت کشور هم در ادامه این جلسه گفت: خیرین سلامت علاوه بر ورود به حوزه‌های ساخت و سخت افزاری نسبت به مسائل نرم افزاری، پژوهشی و کار‌های پیشگیرانه بپردازند.

افزود:توقع از خیرین سلامت و مسئولان شهرستان این است که با وحدتی که دارند این منطقه را به قطب درمانی و اقتصادی سلامت تبدیل کنند و از ظرفیت‌های شهر‌های مجاور و توریست سلامت غفلت نکند

علی رستمی فرماندار تربت جام هم در ادامه گفت: پایگاه اهدای خون تربت جام با تلاش و همت نیکوکاران سلامت احداث شده است ویکی از آرزو‌های دیرینه مردم این منطقه محقق و انتقال خون صاحب خانه شد.

وی افزود: سومین شهرستان بزرگ استان خراسان رضوی نیازمند داشتن چنین پایگاهی بود که با فعال شدن این مرکز می‌توان بلوک درمان پذیرش از بیماران داخلی و خارجی شد.

سپس محمود جامی مدیر عامل مجمع خیرین سلامت تربت جام در ادامه گفت: مجمع خیرین سلامت به عضویت جمعی از نیکوکاران در سال ۹۰ تاسیس و خدمات ارزنده‌ای در حوزه سلامت و درمان به شهروندان ارائه کرد.

جامی افزود: احداث استراحت گاه در بیمارستان سجادیه برای همراهان بیماران، کلینک تخصصی، اهدای زمین، حمایت از هزار و دویست بیمار صعب العلاج، بازسازی ساختمان‌های مراکز درمانی، بخش دیالیزه شهر نصرآباد وصالح آباد این شهرستان و. گوشه‌ای از خدمات این مجمع مردمی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: ساختمان پایگاه انتقال خون در زمینی به مساحت ۶۵۰ متر مربع و ۸۰۰ مترمربع زیربنا در دو طبقه احداث شده است که تا کنون ۶، ۰، ۰ میلیون تومان برای راه اندازی فاز اول هزینه شده است.

مدیر عامل مجمع خیرین سلامت تربت جام ادامه داد: با راه اندازی پایگاه انتقال خون تربت جام شرق خراسان را تحت پوشش فرآورده‌های خونی قرار می‌دهد و نیازی نیست که از مرکز استان خون مورد نیاز بیماران تامین شود.

جامی یادآور شد: با راه اندازی پایگاه انتقال خون روزانه ۶۰ واحد خون گیری صورت می‌گیرد که در چرخه مصرف شرق خراسان قرار گرفته که می‌تواند جان بسیاری از انسان‌های نیازمند به خون را نجات دهد.

وی بیان داشت: هرکجا که از مجمع خیرین در ابعاد مختلف کمک رسانی خواسته شده ورود پیداکردیم و حتی ده‌ها هزار نفر فاقدین شناسنامه، مددجویان کمیته امداد وبهزیستی هزینه‌های درمانی آنان پرداخت شده است.

انتهای پیام /س. ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.