دانستنی های ترافیکی

راهکارهای ابلاغ و پرداخت جرایم رانندگی

 چند راهكار برای ابلاغ جرايم رانندگی و پرداخت آنها پيش روی مالکان خودرو قرار دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، به نقل از پایگاه خبری پلیس اين راهكارهای ساده اولا به تسهيل دريافت جريمه ها و تخلفات كمك كرده ، سفر اضافی برای شهروندان ايجاد نمی كند و اطلاعات صحيح و مطمئن به دستشان می رسد.

بر این اساس رانندگان می توانند با ارسال باركد ١٧ رقمی پشت كارت(vin)، به شماره پيامك ١١٠١٢٠٢٠٢٠ آخرين وضعيت تخلفات معوقه خودروی خود را بدون مراجعه استعلام كنند و اگر قصد پرداخت همين جريمه را داشته باشند می توانند بعد از وارد كردن وی آی ان، ستاره اضافه كرده و به همين شماره پيامك ارسال نمایند تا سيستم علاوه بر مبلغ جريمه، شناسه قبض و پرداختی را در اختيار هم وطنان قرار دهد و مالکان می توانند نسبت به پرداخت قبض جديد اقدام كنند.

رانندگان همچنين می توانند با ورود به سايت راهور( rahvar120.ir )نسبت به استعلام تخلفات خود اقدام كنند اگرچه سايت راهور١٢٠ در بازه های زمانی چند روزه آپديت می شود و اطلاعاتی كه در اختيار هم وطنانمان قرار می دهد اطلاعات به روزی نيست و صرفا برای اطلاع رسانی خواهد بود.

 راهکار دیگر پرداخت همه معوقات خودرو، مراجعه به دفاتر پليس به علاوه ١٠ و واحدهای اجراييات پلیس راهور است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت:شهروندان می توانند جرايم خود را به صورت اقساط نیز پرداخت كنند.

وی افزود: مالکان خودرو می توانند با مراجعه به سايت راهور، اطلاعاتی را كه لازم است ثبت كرده و  وارد سابقه تخلفات خودرو شوندو  با وارد كردن شناسه قبض از طريق خودپرداز و يا درگاه های عابربانك، جريمه را به صورت جداگانه و موردی پرداخت كند.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی با بیان اینکه 24 ساعت بعد از پرداخت، جريمه پرداخت شده از ليست تخلفات حذف می شود، افزود: رانندگانی كه قادر به پرداخت يكباره جرايم خود نيستند، بهترين راهكار پرداخت به صورت مرحله ای و قسطی و مراجعه به سايت راهور ١٢٠ است.

انتهای پیام/ک

نحوه پرداخت جرايم تخلفات رانندگی

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۷ شهريور ۱۳۹۶
چجوری واریز کنیم