حجت‌الاسلام پناهیان:

اهالی کاشان نخستین قوم خواستار عالم دینی از امام زمانشان هستند

حجت‌الاسلام پناهیان گفت: اهالی کاشان نخستین قومی هستند که محضر امام زمانشان در عصر امام محمدباقر(ع) رفتند و از آن حضرت درخواست عالم دینی و نایب کردند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌‌الاسلام علیرضا پناهیان، دیشب در یادواره شهدای شهر نوش‌آباد در مصلی این شهر گفت:این افتخار بزرگی برای مردم منطقه کاشان است که مردم قم بعد از آن با حضور حضرت فاطمه معصومه (س) مفتخر شدند.

 
وی با تاکید بر اینکه امام محمد باقر(ع) به مردم کاشان اطمینان کرد و به درخواست آنها پاسخ داد گفت:آن حضرت فرزند برومند خود را که در مشهد اردهال به شهادت رسید برای آنها فرستاد.
 
به‌گفته‌ وی، اعزام حضرت سلطان علی بن باقر(ع) فرزند امام پنجم شیعیان به کاشان افتخاری برای تمام مردم این منطقه و مجاور است.
 
حجت‌الاسلام پناهیان، نقش‌آفرینی امام محمد باقر(ع) در قطعه‌ای ویژه از تاریخ را تاکید کرد  وگفت: تاریخ آن حضرت با تاریخ مردم کاشان درهم آمیخته‌است.
 
به‌گفته‌ وی، رونق علمی جهان اسلام امروز از برکت کرسی‌های درس امام باقر(ع) و تربیت دانشمندان توسط آن حضرت است.
 
وی با اشاره به اینکه امام سجاد(ع) زمینه‌ساز حرکت علمی و معرفی امام محمد با قر(ع) به همه نقاط جهان در زمان خودش شد گفت: امام زین‌العابدین (ع) در طول 32 سال امامت خود بدلیل مکنت مالی اسیران زیادی می‌خرید و آزاد می‌کرد که این اسرا نمایندگان و سفرایی  در معرفی فرزندش امام محمد باقر پنج ساله به عنوان عالم و نخبه به سراسر جهان شدند.
 
به‌گفته‌ وی،برخی کوته‌فکران امامت و علم امام پنج ساله را  نمی فهمیدند و نمی‌خواستند بپذیرند که امام باقر(ع) آشنا به غیب و اسرار الهی است.
 
حجت‌الاسلام پناهیان، انتقال سخنان رسول‌الله توسط جابربن عبدالله انصاری آخرین صحابه آن حضرت به امام را یادآورشد و گفت:دشمن در دوره تاریخی امام پنجم شیعیان بدلیل جنگ‌های داخلی بنی‌امیه و بنی‌مروان بسیار ضعیف و در زمان امام صادق(ع) ضعیف‌تر شد.
 
وی، با تاکید بر اینکه امام محمد باقر(ع) جزو کودکان کتک‌خورده کربلا و شام است گفت: آن حضرت زجه‌های بابا بابای حضرت رقیه(ع) در خرابه شام، در غل و زنجیر بودن پدرش امام سجاد (ع) وکتک‌خوردن اسرای اهل بیت(ع) را شاهدبود.
 
حجت‌الاسلام پناهیان، معرفت تاریخی را از معرفت‌های ارزشمند برشمرد و افزود:مقام معظم رهبری مطالعه دقیق تاریخ اسلام بویژه تاریخ نبوی، علوی و سایر ائمه اطهار علیهم‌السلام اجمعین را سفارش و تاکیدمی‌کند.
 
وی، با اشاره به 150 شهید، شهر نوش‌آباد شهری که بیشتر مردان آن در دوران دفاع مقدس در جبهه بودند افزود:چون مردم این شهر اهل روضه و تعزیه هستند در میدان نبرد بودند چرا که تعزیه‌خوانی نوش‌آباد در محرم تاریخ اسلام را بازخوانی می‌کند.
 
حجت‌الاسلام پناهیان، در پایان اظهارد اشت: عجایب و نکات ارزشمندی در تاریخ اسلام است که مطالعه و تحلیل آن تا تاریخ امروز و انقلاب اسلامی انسان را تربیت سیاسی می‌کند.
 
شایان ذکر است یادواره 150 شهید، سرداران و پنج شهید گمنام شهر نوش آباد با شعار «هیهات مناالذله»، سخنرانی حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان و مداحی میثم مطیعی در مصلی شهر واقع در گلزار شهدای آن برگزارشد.
 
انتهای پیام/م

 

امام محمد باقر(ع) در قطعه‌ای ویژه از تاریخ نقش‌آفرینی داشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار