نحوی نژاد:

70 درصد تجهیزات توانبخشی حاصل تلاش تولید کنندگان داخلی است

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: امروزه بیش از 70 درصد تجهیزات توانبخشی نتیجه تلاش تولید کنندگان داخلی در عرصه توانبخشی است.

70 درصد تجهیزات توانبخشی حاصل تلاش تولید کنندگان داخلی استبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سومین نمایشگاه بین المللی تخصصی خدمات توانبخشی معلولین، جانبازان و صنایع و تجهیزات وابسته امروز(سه شنبه) در نمایشگاه بین‌المللی مصلی بزرگ تهران آغاز به کار کرد.

حسین نحوی نژاد معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی خدمات توانبخشی اظهار داشت: امروزه بیش از 70 درصد تجهیزات توانبخشی نتیجه تلاش تولید کنندگان داخلی در عرصه توانبخشی است.

وی افزود: تلاش بر این است تا تولید تجهیزات توانبخشی در منطقه به طور کامل به تولیدکنندگان توانمند داخلی واگذار شود تا در عرصه های بین المللی این صنعت، حرف نخست را بزنیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: تجهیزات و خدمات معلولان در منازل هم به طور گسترده در حال پیشرفت و توسعه است و اگر قرار باشد که به معلولان بگوییم در منزل بمانند، این امر تنها با توسعه امکانات این افراد در منازل محقق می‌شود.

نحوی نژاد ادامه داد: نمایشگاه تجهیزات توانبخشی علاوه بر حمایت از معلولان که جامعه هدف هستند، در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید کنندگان داخلی به فعالیت خود ادامه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: امروزه فعالیت سازمان بهزیستی و واحد توانبخشی این سازمان، تنها در تولید و عرضه ویلچر خلاصه نمی شود و این سازمان به عنوان یک نهاد هدایت کننده، آموزشگر، محقق و سیاستگذار خدمات خود را به جامعه هدف خود ارائه می کند و به عنوان یک برند سیاستگذار در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی فعالیت می کند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: آموزش جامعه هدف در قالب کارگاه‌های مختلف در نمایشگاه، بخشی از برنامه های پیش بینی شده در نمایشگاه توانبخشی امسال است.

نحوی نژاد یادآور شد: 70 درصد سالمندان در محیط خانه دچار حادثه می شوند و پس از آن نیازمند دریافت خدمات توانبخشی هستند تا دچار معلولیت نشوند، در همین راستا معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی، به حمایت از تولید کنندگان تجهیزات توانبخشی خانگی توجه ویژه دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار