فکوری بهشتی گفت: نشست چهارجانبه دوشنبه به کاهش خشونت‌ها و مقابله با گروهک‌های تروریستی در افغانستان کمک خواهد کرد.

نشست تاجیکستان به کاهش خشونت‌ها در افغانستان کمک خواهد کردفکوری بهشتی نماینده مردم بامیان درمجلس افغانستان در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نشست چهارجانبه کشورهای چین، پاکستان، افغانستان و تاجیکستان که با هدف مبارزه با تروریسم در دوشنبه برگزار شد، اظهار داشت: پاکستان می‌تواند نقش اساسی در تضعیف یا تامین امنیت افغانستان داشته باشد چرا که دو کشور حدود 400 کیلومتر مرز مشترک با یکدیگر دارند و این مرزها هنوز پوشش امنیتی ندارند.

نماینده پارلمان افغانستان با بیان اینکه ما با پاکستان بر سر مرزهای مشترک اختلاف داریم که با قوانین بین المللی قابل حل است، افزود: نشست نیروهای امنیتی کشورهای افغانستان، پاکستان، چین و تاجیکستان به کاهش خشونت‌ها در افغانستان و مقابله با گرو‌هک‌های تروریستی کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم کشورهای همسایه از ظرفیت‌های بیشتری برای مبارزه با تروریسم و تامین امنیت برخوردار هستند، بیان داشت: دولتهایی که در افغانستان حضور نظامی دارند صداقت در اعمالشان دیده نمی‌شود.

فکوری بهشتی  با اشاره به اینکه اگر کشور های نشست دوشنبه صادقانه عمل کنند کمک بسیار زیادی به معضل تروریسم می شود، خاطرنشان کرد: با وجود فشارهای ناتو در مرز پاکستان و افغانستان، این کشور ظرفیت همکاری نزدیکی با نیروهای افغان در مبارزه با تروریسم دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.