نهاوندیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

ضرورت اصلاحات ساختاری برای حمایت از علم و فناوری در کشور/ سیاستگذاران فضا را برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیان فراهم کنند

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور گفت: یکی از دلایل اصلاحات ساختاری، افزایش هماهنگی در دولت به ویژه در حوزه اقصادی است.

ضرورت اصلاحات ساختاری برای حمایت از علم و فناوری در کشور/ سیاستگذاران فضا را برای فعالیت بنگاه دانش بنیان فراهم کنندمحمد نهاوندیان معاون امور اقتصادی رئیس جمهور در گفت و گو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مجموعه برنامه های درنظر گرفته شده دولت برای رشد علم، دانش و فناوری  با مشارکت معاونت علمی و فناوری، گفت: یکی از دلایل اصلاحات ساختاری افزایش هماهنگی در دولت به ویژه در حوزه اقصادی است. من قبلا هم تبینی کرده ام و گفتم ضرورت افزایش هماهنگی در سیاست‌های اقتصادی عین همان مفهومی است که در رابطه با سیاست‌های علم و فناوری ما وجود دارد.

وی ادامه داد: بین دانشگاه، صنعت و شرکت های دانش بنیان ما یک رابطه منطقی و هدفمند وجود دارد که باید تقویت شود، توجه به عوامل محیطی در کنار عوامل درون بنگاهی بسیار مهم است به این مفهوم که سیاستگذاران باید فضا را برای فعالیت  بنگاه های دانش بنیان فراهم کنند تا بنگاه بتواند در رقابت جهانی شرکت کند.

معاون امور اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به اینکه کار‌هایی که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام می شود بسیار خوب است، تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی، به همراه معاونت علمی و فناوری در کنار یکدیگر توانسته اند زمینه را برای فعالیت هرچه بهتر شرکت‌های دانش بنیان فراهم کنند. کاری که ما در سیستم صندوق بانکی و توسعه انجام می دهیم برای حمایت از این شرکت‌ها، همه بخش‌هایی از یک پازل است که رسیدن به هدف تعیین شده را محقق می کند.

انتهای پیام/

 اصلاحات ساختاری برای حمایت از علم و فناوری در کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار