امام جمعه پلدختر:

فلسفه عید فربان رسیدگی به نیازمندان است

امام جمعه پلدختر گفت: فلسفه عید سعید قربان خدمت به خلق و رسیدگی به مستمندان و فقیران و دستگیری از نیازمندان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز عید سعید قربان پلدختر گفت: عید قربان از اعیاد مهم اسلامی ، روز تقرب به درگاه خداوند و یکی از فلسفه های این عید تعیین مسیر زندگی مبنی بر توجه و تقرب به خداوند ، نماد رابطه خلق با خالق و نمود معنویت است.

وی در بخش دیگری از سخنانش افزود:در مکان های آموزشی به عنوان حوزه تربیتی باید سند چشم انداز را پیاده کرد و مسوولان تربیتی بدانند که این مهم با سیاسی بازی محقق نمی شود.

وی افزود: دانش آموزان امانت مردم در دست مسوولان و آیندگان کشور هستند که نباید بدست سیاسی کاری برخی افراد آینده آنها خدشه دار شود و این بحث باید خارج از حیطه آموزش و پرورش باشد.

امام جمعه پلدختر با بیان این که افراد باید بر اساس ضابطه انتخاب شوند نه براساس رابطه های بی پایه و بی هویت ، گفت: برخی افراد پایه های مدیریت خود را لرزان می بینند و برای این که صندلی خود را محکم بگیرند دست به هر کاری می زنند که در این ارتباط باید گفت آموزش و پرورش محل جنگ و نزاع های سیاسی نیست و باید مکان امن برای دانش آموزان و عاری از سیاسی کاری باشد.

وی به شهادت جمعی از حجاج در سرزمین منا در سال ۹۴ نیز اشاره کرد وافزود: شهادت جمعی از زائران خانه خدا نشانه بی کفایتی مدیریت آل سعود بود که تنفر و انزجار خود را از آنها و حامیانش آمریکا و اسراییل اعلام می کنیم.

 

انتهای پیام/ د

نماز باشکوه عید قربان در پلدختر اقامه شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.