حجت‌الاسلام محمدی گلپايگانی:

برگزاری اختتاميه طرح قرآنی بشارت در آستانه هفته ولايت، اتفاق مباركی است

رئيس دفتر مقام معظم رهبری گفت: اهتمامی که برای برگزاری اختتاميه طرح بشارت در آستانه هفته ولایت شد، به فال نيك می‌گيريم.

آغاز مراسم اختتامیه طرح ملی قرآنی بشارت 1451به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مراسم اختتامیه طرح قرآنی 1451 بعدازظهر امروز در حرم امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمين گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، دكتر علی عسكری رئیس سازمان صدا و سیما، میرباقری معاون سیمای رسانه ملی، محمدحسین محمدزاده رئیس شبکه قرآن سيما، احمد ابوالقاسمی رئیس رادیو قرآن و جمع دیگری از مسئولان و اساتید قرآنی حضور داشتند.

در آغاز اين مراسم، حدود 1500 حافظ قرآن كريم از سراسر کشور، به همخوانی سوره مبارکه واقعه پرداختند که فضای معنوی خاصی را ايجاد كرد. 

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری ضمن تبریک عید سعید قربان، اظهار داشت: عید قربان یکی از اعیاد بزرگ مسلمانان است که یادآور خاطره عظیم قهرمان توحید، ابراهیم(ع) است. خداوند ابراهیم را به عنوان دوست خود انتخاب کرد.کسی که تمام هستی خود را در طبق اخلاص نهاد و به خدا تقدیم کرد. تا آنجا که به خدا عرض می کند: «پروردگارا به امر تو زن و تنها فرزندم را در این سرزمین بی آب و علف سکونت دادم ؛برای اقامه نماز. خدایا دلها را متوجه آنان کن که مردم به این سمت بیایند.» این دعا در درگاه پروردگار پذيرفته شد و خداوند بر ابراهیم منت نهاد.

محمدی گلپایگانی با اشاره به تاریخی از اسلام با عنوان لیلةالمبیت، گفت: این نام شبی است که پیامبر(ص) مکه را ترک کرد و به مدینه هجرت کرد. زمانی كه مشركان  و دشمنان پیامبر(ص) برای ترور او  نقشه كشيدند و شبانه می‌خواستند به خانه ایشان حمله کنند.  جبرئیل پیامبر(ص) را از این توطئه خبر‌دار كرد و حضرت علی(ع) جای پیامبر(ص) خوابید. «وَاللَّهُ رَئوفٌ بِالْعِبَادِ».

رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: پیامبر(ص) برای وداع با خانه کعبه به مسجدالحرام رفت. در آن تاریکی مطلق و ظلمت شب، هنگامی که نگاهش به خانه کعبه افتاد، گریان شد و گفت «اگر مرا مجبور نمی‌کردند هرگز از مکه خارج نمی‌شدم». جبرئیل در اين لحظه نازل می‌شود و می‌فرماید «إِنَّ الَّذِي فَرَضَ عَلَيْكَ الْقُرْآنَ لَرَادُّكَ إِلَى مَعَادٍ» آن کسی که قرآن را بر تو نازل کرد، همان کس تو را به این سرزمین باز می‌گرداند. این پیش‌بینی قرآن بود که در فتح مکه تحقق پیدا کرد.

وی اظهار کرد: اهتمامی که برای برگزاری این برنامه (طرح قرآنی بشارت)  شده است و در این روز عزیز، روز عید قربان و در آستانه هفته ولایت اختتامیه آن را گرفتید، تبریک می‌گویم. در هفته ولایت مهمترین حرف این است که علی با حق است و حق با علی است. بسیار زیباست که مراسم اختتامیه در کنار ضریح مطهر امام راحل برگزار شد. برپایی آیین اختتامیه در جوار ابرمرد زمان ما، مردی که تمام عمرش دنبال یک هدف و آن هم جلب رضایت خدا بود، اتفاق مباركی است.

امام خمينی (ره) و تلاش برای  تشكيل حكومت اسلامی بر پايه قرآن و سنت

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مورد امام خمینی (ره) افزود: رهبر معظم انقلاب در یکی از خطبه ها در سالیان پیش فرمودند، امام اهل خلوت، گریه شبانه، زهد و ارتباط با خدا بود. مردی که چهره او دشمنان را می ترساند. آن شخصیت سد محکمی بود. امام در عین حال با نزدیکان بسیار رئوف و مهربان بود.ا مام دو کار بزرگ انجام داد. اول براندازی نظام پوسیده شاهنشاهی و دوم تشکیل حکومت اسلامی بر مبنای قرآن و سنت بود.

رئيس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به مفاهیم مستحکم قرآن خاطرنشان کرد: این قرآنی است كه به هیچ عنوان شکی در آن نیست. بسياری از مردم به واسطه این طرح  قرآنی بشارت، با  مفاهيم قرآن آشنا شده اند. اين بسيار ارزشمند است. می‌بینیم به برکت نظام مقدس و رهبری قرآنی، بیش از ۱۵ میلیون نفر ظرف سه ماه در این طرح حضور پیدا کردند و بیش از هزار و ۳۰۰ نفر حافظ قرآن در این جمع حضور دارد . 

مدير شبكه قرآن سيما: احياگر قرآن در عصر حاضر امام خمينی (ره) است

در ادامه اين مراسم، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن سیما اظهار داشت: ما امروز میزبان نزدیک به 1500 قاری قرآن هستیم که بسیار فرصت مناسب و مغتنمی است. رسانه ملی در تمام بخش ها برای معرفی این طرح قرآنی، بسیار خوب عمل کرد و با این طرح توانست تلاوت و تفسیر قرآن کریم را به خانه مومنان ببرد.

وی ادامه داد: بسیاری از خانواده ها به صورت دسته جمعی در این طرح شرکت کردند. علت اینکه مراسم اختتامیه در این مکان برگزار می‌شود، این است که احیاگر قرآن در عصر حاضر امام خمینی (ره) است و لازم دیدیم این اجتماع بزرگ در این مکان باشند. ما در این طرح نزدیک به پانزده میليون مخاطب داشتیم و پیام این طرح این است که ما به هیچ عنوان دور از قرآن و تعالیم آن نیستیم. ایرانی با معارف قرآنی زندگی می کند.

وی افزود: ما در آینده‌ نزدیک برنامه های طرح 1452 را آغاز خواهیم کرد و امیدواریم اجتماع بزرگتری را ایجاد کنیم.در این طرح نزدیک به 200 هزار نفر به صورت حضوری در کلاس ها حضور داشتند و نزدیک به 50 نهاد مختلف با ما همکاری کردند.

گفتنی است؛ در اين مراسم از خانواده شهدای جهادگر «امین شیرازی» و «سیدامیر حسینی» تجلیل شد.  اين دو شهيد، طی اردوی جهادی و رسیدگی به مناطق محروم منطقه گیلانغرب کرمانشاه دچار حادثه شدند و به درجه شهادت رسيدند. 

 انتهای پيام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.