رئيس رسانه ملی در آیین اختتاميه طرح قرآنی بشارت 1451:

اهل قرآن اهل مقاومت و پايداری هستند

دكتر علی عسكری گفت: كسانی كه با قرآن انس و الفت دارند، می‌توانند در مقابل جنگ رسانه‌ای و فرهنگی، جبهه مقاومت تشكيل دهند.

اهل قرآن اهل مقاومت و پايداری هستندبه گزارش  حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی؛ دكتر عبدالعلی علی عسكری  رئيس رسانه ملی، در آيين اختتاميه طرح قرآنی بشارت 1451 ، با اشاره به ضرورت توسل به قرآن و آموزه های قرآنی در جنگ رسانه ای و فرهنگی امروز گفت : اهالی قرآن، اهل مقاومت و پايداری هستند و آنهايی كه با قرآن انس و الفت دارند،  می توانند در مقابل اين جنگ رسانه‌ای و فرهنگی، جبهه مقاومت تشكيل داده و در برابر شبيخون های فرهنگی بايستند.

وی  افزود: ما در یك رویارویی نابرابر فرهنگی و در یك جنگ فرهنگی و رسانه ای زیست می‌كنیم و رسانه ملی قرارگاه مقابله با جنگ نرم دشمنان است.

رئیس سازمان صداوسیما توسل همزمان به قرآن و عترت را موثر دانست و تصریح كرد: جامعه ای كه قرآن و عترت را با هم داشته باشد، قطعا می تواند در مقابل توطئه ها بایستد و خود را ایمن كند.

دكتر علی عسكری با تشكر از برگزاركنندگان طرح قرآنی بشارت، از همه نهادها و مراكز قرآنی و فرهنگی كه با رسانه ملی در برگزاری این طرح همكاری كردند، قدردانی كرد و گفت: حقیقتاً تلاش این مراكز بود كه در كنار رسانه ملی، به بار نشست و 15 میلیون نفر از طریق این رسانه توانستند، با این برنامه و قرآن به ویژه دو سوره مباركه «واقعه» و «ملك» ارتباط برقرار كنند.

وی افزود: همچنین از طریق فضای مجازی، پنج میلیون نفر با طرح بشارت ارتباط برقرار و در مسیر قرآن حركت كردند كه این افتخاری برای رسانه ملی است.

دكتر علی عسكری اظهار داشت: قرآن معجزه ای الهی و پدیده ای بی نظیر و بدیع در عالم برای هدایت انسان‌هاست و باید توجه داشته باشیم، انس با آیات قرآن، انس با كتاب و آیاتی است كه بر قلب نورانی پیامبر نازل شده است .

وی با اشاره به آیاتی از قرآن ادامه داد: خداوند در قرآن می فرماید كه اگر قرآن را بر كوه نازل می‌كردیم، از خشوع و خضوع از هم می‌پاشید و سپس به انسان ها هشدار می دهد كه آیا شما هم خاشع هستید و آیا به سمت خدا حركت می كنید. در واقع این سرزنش محترمانه خدا برای ماست تا به راه راست هدایت شویم.

رئیس رسانه ملی افزود: امیدوارم به قرآن این‌گونه نگاه كنیم كه در ما حركت ایجاد كند و ما را تكان داده و اصلاح كند؛ چرا كه قرآن ما را به پایدارترین مفاهیم والا و انسانی هدایت می كند و آنچه برای جامعه وخانواده سازنده و راهگشاست، در این كتاب آسمانی آورده شده است.

دكتر علی عسكری تاكید كرد: قرآن سد آهنین بزرگی در مقابل مطامع جهان‌خواران است و ما در شرایط خاص تاریخی قرار داریم و قرآن می تواند سدی محكم در مقابل تهاجم فرهنگی دشمنان باشد.

وی افزود: مساجد و مراكز مذهبی ما در طول تاریخ، نقش تمدن ساز داشتند؛ اما در دنیای مدرن كه انقلاب ارتباطات اتفاق افتاد، دشمنان تلاش كردند تا به تدریج بر ما سلطه فرهنگی بیابند.

دكتر علی عسكری اظهار داشت: فضای مجازی خوبی هایی دارد اما مضرات فراوانی هم دارد و تسلط نظام سلطه به زیر ساخت های فضای مجازی موجب شده، تا این فضا اثرات مخربی را برای نسل جوان داشته باشد. ما باید در این جبهه نیز با توكل به قرآن و عترت در مقابل دشمنان ایستادگی كنیم.

رئيس سازمان صدا و سيما افزود: ما در جنگ تحمیلی یك وجب از خاك ایران را از دست ندادیم و امروز در جنگ رسانه ای كه جنگ دوم ماست و یك جنگ هویتی است، هم باید پیروز شویم و مقاومت كنیم. موفقیت در این جنگ فرهنگی، نقطه عطفی برای ملت ایران در سطح منطقه و جهان خواهد بود. بر این اساس ما باید در این جهاد رسانه ای و فرهنگی موفق شویم .

 

انتهای پيام/

 

تأكيد رئيس رسانه ملی بر مقابله با جنگ نرم دشمنان با تكيه بر قرآن و عترت

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
باتشکر از سایت خوبتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
تأكيد رئيس رسانه ملی بر مقابله با جنگ نرم دشمنان با تكيه بر قرآن و عترت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
خداییش راست میگه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۷ ۱۱ شهريور ۱۳۹۶
سلام