رئیس کمیسیون عمران مجلس خبر داد؛

مجلس پیگیر حادثه داراب/ راننده اتوبوس کم‌تجربه بود

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون عمران در حال بررسی جزئیات و علت‌یابی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان است.

مجلس پیگیر حادثه داراب/ راننده اتوبوس کم‌تجربه بودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس صبح امروز در بازدید از محل حادثه واژگونی اتوبوس حامل دانش‌آموزان دختر هرمزگانی در شهرستان داراب، گفت: در حالی که در فصل تابستان هستیم و فرصت و وقت کافی برای اعزام دانش‌آموزان وجود دارد این نقد بر آموزش و پرورش وارد است که چرا شبانه دانش‌آموزان را روانه شیراز کرده است.


وی با اشاره به اینکه راننده اتوبوس جوانی ۳۲ ساله و کم تجربه بوده است، افزود: آموزش و پرورش باید در انتخاب راننده دقت و شرکت‌های مورد اعتماد و رانندگان با تجربه و آشنا به مسیر را انتخاب می‌کرد.


رضایی خستگی راننده را از دلایل مهم وقوع این حادثه عنوان کرد و ادامه داد: رانندگی طولانی مدت موجب خواب‌آلودگی راننده و منحرف شدن خودرو از جاده شده که منجر به از دست رفتن جان٬ نقص عضو و ضایعه نخاعی سرمایه‌های کشور شد.


وی اظهار داشت: در این اتوبوس دانش‌آموزان کمربند ایمنی نبسته بودند که مسئولان حاضر در اتوبوس باید ایمنی را رعایت می‌کردند.


رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: بسیاری از جاده‌های کشور یک طرفه و کم عرض هستند که نور خودرو‌های روبه‌رو سبب خستگی چشم راننده می‌شود.


رضایی از پیگیری کمیسیون عمران مجلس در خصوص این حادثه با توجه به دستور رئیس مجلس سخن گفت و بیان کرد: کمیسیون عمران در حال بررسی جزئیات و علت‌یابی این حادثه است.


وی با اشاره به آمار سالانه ۱۶ هزارنفری تلفات جاده‌ای در ایران، گفت: همه عوامل دست‌اندرکار ایمنی جاده‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرند تا بتوان آمار تصادفات را به کمترین میزان رساند.
انتهای پیام/ر


پیگیری جدی حادثه واژگونی اتوبوس دانش‌آموزان هرمزگانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار