فرمانده عمومی پلیس در زون شمال‌ شرق افغانستان از کشته و زخمی شدن ۴۵ طالب و پاک‌سازی هفت قریه از وجود هراس‌افگنان خبر می‌دهد.

کشته و زخمی شدن ۴۵ طالب و پاکسازی هفت قریه در شمال افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مل‌پاسوال خلیل‌الله ضیایی، فرمان‌ده عمومی پولیس در زون شمال‌شرق افغانستان می‌گوید که عملیات‌های پاک‌سازی بنابر خواست باشنده‌گان ولسوالی چهار‌دره ولایت قندز راه‌اندازی شده بوده‌اند که در نتیجه ۴۵ طالب کشته و زخمی شده‌اند.

آقای ضیایی می‌گوید، عملیات‌های پاک‌سازی توسط نیروهای دفاعی و امنیتی راه‌اندازی شده بوده‌اند که ۲۶ طالب کشته و ۱۹ تن دیگرشان زخمی شده‌اند.

او می‌گوید که در جمع کشته‌شده‌گان، حیات‌الله مشهور به سنگین فرمان‌ده قطعۀ سرخ مخالفین، قاری هارون و شجاع هلمندی از سرگروپان طالبان نیز شامل اند.

این فرمان‌ده امنیتی در شمال‌شرق افغانستان می‌گوید که در جریان عملیات‌های نیروهای دولتی، قریه‌های دورمن بالا و پایین، قریه امیر محمد، شینواری‌ه، خروتی، وردک‌ها و تپه غلام علی از وجود هراس‌افگنان پاک‌سازی شده‌اند.

آقای ضیایی تاکید می‌کند که عملیات‌ها تا پاک‌سازی ولسوالی چهار دره ولایت قندز از وجود ترویستان ادامه خواهند داشت و می‎افزاید که در حال نیروهای دولتی در قریه قتل عام این ولسوالی حضور دارند.

به گفتۀ آقای ضیایی در جریان این عملیات‌ها، ۳۱ حلقه ماین کشف و خنثی و ۱۰ میل سلاح با یک پایه مخابره به دست نیروهای دولتی افتاده‌‎است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.