مرمت بنای تاریخی منزل علی نژاد در بشرویه

سرپرست پایگاه بافت تاریخی بشرویه گفت:بنای تاریخی منزل علی نژاد شهرستان بشرویه در حال مرمت است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ شبنم زاده،سرپرست پایگاه بافت تاریخی بشرویه گفت: بنای تاریخی منزل علی نژاد شهرستان بشرویه در حال مرمت است و پس از احیاء در قالب اقامتگاه بومگردی به بهره برداری می رسد.

وی افزود: منزل تاریخی علی نژاد در پایین محله بات تاریخی شهر بشرویه قرار دارد که در گروه بناهای تاریخی کوچک پیمون قرار می گیرد.

سرپرست پایگاه بافت تاریخی بشرویه گفت:از مهمترین ویژگی های این بنا باید به چهارصفه با میانسرای کوچک مربعی شکل و سایر فضاهای وابسته از جمله اتاق بادگیر و بخش تابستانه، بخش زمستانه، پرخو(انباری) و مطبخ اشاره کرد که می تواند شاهدی از دوران شکوه معماری شهری بشرویه(دوره صفویه) باشد.

شبنم زاده افزود: تعدد و تنوع در تهرنگ و کالبد بناهای تاریخی شهر بشرویه چه در طول زمان و چه در یک دوره تاریخی خاص با تکیه بر توان اقتصادی ساکنانش یا به عبارت دیگر تاثیر مستقیم توان اقتصادی مالک در زمان ساخت یک بنا بر ویژگی های پیکره بنا (از جمله وسعت فضایی) از مهمترین شاخص های معماری سنتی بشرویه است.

وی با اشاره به احیاء بنا در قالب اقامتگاه بومگردی پس از اتمام فرایند مرمت، در خصوص اقدامات مرمتی بنای تاریخی علی نژاد گفت: کف برداری، تراش اندود فرسوده، استحکام بخشی، کف سازی، نماسازی، بام سازی در حال انجام است و هزینه های تاسیسات ازجمله آب، برق، گاز با مشارکت مالک انجام می شود.
انتهای پیام/ب


خانه تاریخی علی نژاد بشرویه اقامتگاه بوم گردی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.