رئیس رسانه ملی گفت: صداوسیما در زمینه رشد اشتغال برنامه‌های امیدآفرینی دارد و این رویكرد مستمر خواهد بود.

رویكرد رسانه ملی در حوزه تولید و اشتغال امیدآفرینی استبه گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی صداوسیما؛ علی عسكری در دیدار با وزیر و معاونان وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی افزود: تكریم كارآفرینان در قاب تلویزیون جای خود را باز كرده است و اگر در یك سال گذشته اینچنین در حوزه برنامه‌سازی، امیدآفرین عمل نكرده بودیم امروز فضای جامعه به‌گونه دیگری بود.

رئیس سازمان صداوسیما تصریح كرد: رسانه ملی همراه با دولت حمایت، از كارآفرینی و ایجاد اشتغال را در دستور كار خود قرار داده است و با پخش قصه زندگی نمونه‌های كارآفرینی، موجب ایجاد انگیزه برای شروع كسب‌‌وكارهای جدید می‌شود.

وی با بیان اینكه دستیابی به توسعه از طریق افزایش اشتغال یكی از راهبردهای مطلوب است تصریح كرد: رسانه ملی رصد دقیق، علمی و باورپذیر میزان تولید شغل در سال‌جاری را از وظایف ذاتی خود می‌داند.

دكتر عسكری انتقاد درست، بجا، علمی و منصفانه رسانه را موجب بالا رفتن تحرك در كشور و افزایش بهره‌وری دانست و تأكید كرد: انتقاد سازنده ما باعث می‌شود كه مقام مسئول بتواند از زیر مجموعه‌اش مطالبه‌گری و ضعف‌ها را برطرف كند و در نهایت تحرك كشور بالا رود.

رئیس رسانه ملی بر تعامل حداكثری سازمان صداوسیما و دولت تأكید كرد و گفت: قطعاً دولت با همكاری و تعامل رسانه ملی از یك طرف و استقبال از نقدهای منصفانه و علمی می‌تواند با توان بیشتری به مردم خدمت كند.

رئیس سازمان صداوسیما با بیان اینكه سال تولید و اشتغال یك مأموریت بزرگ برای مدیران و كارآفرینان در تمامی عرصه‌های كشور ایجاد كرده است، افزود: با تشكیل كمیته‌ای مشترك میان سازمان صداوسیما و وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی می‌توان برای معرفی مشاغل مختلف با محور آموزش فنی و حرفه‌ای، تقویت فرهنگ كار و وجدان كاری، برنامه‌ریزی و برای برنامه‌سازان جهت‌گیری‌های ویژه مشخص كرد.

دكتر عسكری توجه به عدالت اجتماعی را یكی از مهم‌ترین اهداف نظام اسلامی خواند و افزود: انفاق جزء ذات اقتصاد اسلامی است و رسانه ملی آمادگی دارد در كنار وزارت تعاون و رفاه اجتماعی نهضت خیر جمعی را شكل دهد.

دكتر عسكری خواستار توجه به حوزه تعاون و معرفی فعالیت‌های آن در رسانه ملی شد.

وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی در این دیدار ضمن تشكر از حمایت‌های رسانه ملی از فعالیت‌های مهم این وزارتخانه گفت: قبول دارم كه باید از فرهنگ نقد منصفانه و علمی حمایت و زمینه آن را فراهم كنیم چرا كه قطعاً مردم باید صدای خود را در رسانه بشنوند و به آن اعتماد كنند.

علی ربیعی نقش صداوسیما در فرهنگ‌سازی را برجسته دانست و گفت: ساختار صندوق‌های بازنشستگی، بیكاری، آسیب‌های اجتماعی و معیشت و فقر مردم سه مشكل عمده حوزه كاری این وزارتخانه است كه قطعاً با همكاری صداوسیما می‌توانیم این مشكلات را به حداقل برسانیم.

وزیر تعاون كار و رفاه اجتماعی افزود: گفتمان‌سازی و راه‌حل‌سازی، حول هر كدام از این مشكلات به گونه‌ای كه هم آرامش جامعه حفظ شود و هم سیاستگزاران را به‌سمت تصمیم‌گیری درست رهنمون كند با كمك رسانه ملی ممكن می‌شود.

وی با تأكید بر اینكه این وزارتخانه بیش‌ترین ارتباط را با مردم دارد گفت: امیدوارم با همكاری مشترك با رسانه ملی این ارتباط به بهترین شكل تقویت شود.

در این جلسه همچنین برخی معاونان وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعی و معاونان رسانه ملی به بیان دیدگاه‌ها و راهكارهای خود برای تقویت همكاری‌ها پرداختند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار