معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان:

حدود 240 میلیون مترمکعب آب در پشت سد ذخیره شده است

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر حدود 240 میلیون مترمکعب آب در پشت سد ذخیره شده که این عدد در مقابل ظرفیت حدود 1.2 میلیارد مترمکعبی این سد، سهم حدود 20 درصدی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی بصیرپور  در رابطه با حجم آب موجود در پشت سد زاینده‌رود اظهار کرد: در حال حاضر حدود 240 میلیون مترمکعب آب در پشت سد ذخیره شده که این عدد در مقابل ظرفیت حدود 1.2 میلیارد مترمکعبی این سد، سهم حدود 20 درصدی را نشان می‌دهد.

وی در ادامه افزود: با این حال عدد 240 میلیون مترمکعبی، تهدیدی برای تأمین آب شرب استان اصفهان محسوب نشده و بر اساس برنامه قبلی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان، با حجم فعلی آب، نگرانی از بابت تأمین آب شرب وجود ندارد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه مذکور، حد خطر تأمین آب شرب استان اصفهان در عدد 200 میلیون مترمکعبی تا پایان شهریور ماه تعیین شده است.

بصیرپور تصریح کرد: در برنامه تأمین آب شرب اصفهان، وقوع بارش باران نیز به صورت محتاطانه در نظر گرفته شده که در صورت تعویق بارش‌ها در پاییز، مشکلی در بحث آب ایجاد نشود.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با تأمین آب کشاورزی نیز بیان داشت: برای تأمین آب کشاورزی، هنوز نمی‌توان اظهار نظر کرد و اگر در پاییز، بارش‌ها افزایش یابد می‌توان در این رابطه تصمیم گیری کرد.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان متذکر شد: در سال‌های گذشته، در زمانی که حجم ذخایر به 400 میلیون مترمکعب می‌رسید؛ آب به کشاورزی اختصاص می‌یافت و سال گذشته نیز کشت پاییزه با تأخیر و به صورت نصف انجام شد.

 

انتهای پیام/م

 

حجم آب پشت سد به 240 میلیون مترمکعب رسیده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار