واکنش رئیس فدراسیون شطرنج و به حذف نام ایران از فدراسیون جهانی

فدراسیون جهانی شطرنج روز گذشته نام ایران را به دلیل بدهی های اخیر بابت مسابقات قهرمانی جهان از فهرست اعضای فیده حذف کرد.

زمین گیر شدن شطرنج ایران در فیده/بدقولی حامی مالی کار دست فدراسیون دادبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ؛بدهی فدراسیون شطرنج به فیده بابت برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان هنوز برطرف نشده و 120 هزار دلار از مبلغ بدهی باقیمانده قرار بود در دو مرحله پرداخت شود اما به دلیل بدقولی بخش خصوصی فدراسیون موفق به پرداخت مرحله دوم بدهی خود به فدراسیون جهانی نشد.

فدراسیون جهانی شطرنج که چندی پیش به دلیل تاخیر در پرداخت بدهی مسابقات قهرمانی زنان جهان یک بار  فدراسیون شطرنج ایران را بر روی سایت خود به حالت تعلیق قرار داده بود، با توجه به بدهی ایران این کار باز هم تکرار شد اما این بار سخنی از تعلیق به میان نیامد و فدراسیون جهانی نام ایران را از بین  کشورهای که عضو فیده هستند حذف کرد.

اکنون بیش از 8 ماه از برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان به میزبانی کشورمان می گذرد فدراسیون شطرنج همچنان بابت پرداخت بدهی این مسابقات با مشکل جدی روبه رو است.

بدهی به فیده که 180 هزار دلار بود طی رایزنی با مسئولان فدراسیون جهانی قرار شد به صورت قسطی در 3 مرحله پرداخت شود که وزارت ورزش و جوانان 60 هزار دلار از قسط اول  این مسابقات را پرداخت کرد و قسط دوم را یکی از بانک های خصوصی قرار بود پرداخت کند اما هنوز خبری از پرداخت قسط دوم نیست و مشخص نیست که فدراسیون شطرنج برای پرداخت قسط دوم چه راهکاری در نظر گرفته است.

مشکل حذف نام ایران از فدراسیون تا یک شنبه برطرف می شود

مهرداد پهلوان زاده درباره حذف نام ایران از سایت فدراسیون جهانی تصریح کرد :در تلاش هستیم تا قسط دوم بدهی به فدراسیون جهانی را پرداخت کنیم .موسسه خصوصی که قرار بود در این زمینه به ما کمک کند هنوز هیچ اقدامی بابت این موضوع انجام نداده است اما به زودی این مشکل برطرف می شود.

او افزود:حذف نام ایران از سایت فدراسیون جهانی به معنای تعلیق نیست این مشکل تا یک شنبه برطرف می شود امیدوارم با پرداخت قسط دوم بتوانیم مشکل را از فدراسیون دور کنیم.

رئیس فدراسیون شطرنج ادامه داد :فدراسیون تاکنون بخش زیادی از هزینه ها این مسابقات را خودش پرداخت کرده است و وزارت ورزش و جوانان نیز در این راه به فدراسیون کمک کرده است از 600 هزار دلار هزینه مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان  تنها120هزار دلار باقیمانده است.

با توجه به مشکلات مالی فدراسیون و بودجه ای که در اختیار دارد بعید به نظر می رسد که که در صورت پرداخت قسط دوم با کمک حامی مالی مشکلات برطرف شود .

به طور حتم فدراسیون به تنهایی نمی تواند بدهی فدراسیون جهانی را پرداخت کند بنابراین برای پرداخت قسط پایانی مسئولان ورزش کشورباید به فدراسیون کمک مالی کنند  تا سایه تعلیق از سر فدراسیون شطرنج ایران دور شود .

به هر حال برگزاری مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان به میزبانی کشورمان با حمایت وزارت ورزش و جوانان انجام شد و مسئولان در این مقطع حساس نباید پشت فدراسیون را خالی کنند چون در صورت تعلیق شطرنج ایران ورزش آسیب می بیند و دود آن به چشم کسانی می رود که برای موفقیت در این رشته ورزشی تلاش می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
هیچ اتفاقی نیافتاده همه چی چند روزدیگه برمیگرده خیالتون راحت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
چرا برای چی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۳۸ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
بهتر که حذف کردن // بجاش منچ و مار پله بازی میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۷ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
یعنی ریتینگ همه پرید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
شما که پول ندارین چرا این مسابقاتو میزبانی کردین؟
آخرین اخبار