رئیس‌جمهور سابق مکزیک: لغو قانون داکا در راس شرم‌آورترین اقدامات ترامپ است

رئیس‌جمهور سابق مکزیک، تصمیم دونالد ترامپ برای لغو قانون مهاجرتی «داکا» را مورد انتقاد قرار داد.

بیسنته فوکس: لغو قانون داکا در راس شرم آورترین اقدامات ترامپ استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی هافینگتن پست؛ «بیسنته فوکس»، رئیس جمهور سابق مکزیک، تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای لغو قانون مهاجرتی «داکا» را مورد انتقاد قرار داد.

فوکس که یکی از منتقدان سرسخت «دونالد ترامپ» است با انتشار چند پیام توئیتری، به قاطع ترین شکل، اقدامات رئیس جمهور آمریکا را برای لغو قانون داکا محکوم کرد.

رئیس جمهور سابق مکزیک که پیش از این نیز از پیشنهاد ترامپ برای ساخت دیوار مرزی بین آمریکا و مکزیک انتقاد کرده بود، لغو قانون داکا را «در راس شرم آورترین اقدامات ترامپ» توصیف کرد.

او در این پیام توئیتری نوشت: لغو قانون داکا در راس شرم آورترین اقدامات تو (ترامپ) است. تو میراث مردمی که پیش از تو بوده اند را نابود می کنی.

فوکس در پیام دیگری نوشت: ترامپ فقط به اجرای قانون داکا پایان می دهد ولی اجازه می دهد فرزندان مهاجران غیرقانونی در آمریکا بمانند زیرا او پس از شکست «ترامپ کِر»(قانون بهداشت و درمان ترامپ) سعی دارد خود را «شایسته» نشان دهد.

رئیس جمهور سابق مکزیک در ویدئویی 64 ثانیه‌ای تاکید کرد ترامپ با فرستادن لایحه لغو این قانون به کنگره، آمریکا را نابود کرد.

او گفت: این بدترین کار در برابر افرادی است که نمی توانند از خود دفاع کنند که تو تاکنون انجام داده ای. این سطح ظلم و بی رحمی صرفا از یک ماشین بر می آید. تو آینده 800 هزار کودک و نوجوان را نابود می کنی.

پیش از این بیل کلینتون، رئیس جمهور اسبق آمریکا، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا، جو بایدن، معاون اوباما و برخی از چهره های دموکرات از تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص لغو قانون «داکا» انتقاد کردند.

باراک اوباما قانون داکا را برای نخستین بار در سال 2012 پیشنهاد داد و این قانون تصویب شد. بر اساس این قانون مهاجرانی که پیش از 16 سالگی با پدر و مادر خود به صورت غیرقانونی وارد خاک آمریکا شدند، به طور موقت اجازه اقامت قانونی آمریکا را دریافت می کنند و مجوز کار و گواهینامه رانندگی و تحصیل در دانشگاه های آمریکا برای آنها فراهم می شود.

طبق نظرسنجی ها 76 درصد مردم آمریکا مخالف لغو برنامه «داکا» هستند.


انتهای پیام/

 

انتقاد مکزیک از لغو قانون داکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن مومنی نهچیری
۲۲:۴۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
ریس جمهور آمریکا نادان است
Iran (Islamic Republic of)
حسن مومنی نهچیری
۲۲:۴۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
ریس جمهور آمریکا نادان است
آخرین اخبار