شکوری‌راد در «سومین کنگره سراسری حزب اتحاد»؛

سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبان به تک صدایی و حذف رقیب نمی‌اندیشد

دبیر کل حزب اتحاد ملت گفت: سیاست ورزی اصلاح‌طلبان نه به سیطره تک صدایی و نه به حذف رقیب می‌اندیشد.

سیاست‌ورزی اصلاح‌طلبان به تک صدایی و حذف رقیب نمی‌اندیشدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی در «سومین کنگره سراسری حزب اتحاد»، اظهار کرد: حزب اتحاد اولین کنگره خود را در دو سال گذشته پس از اخذ مجوز و با شکوه تمام برگزار کرد همچنین دومین کنگره هم پس از اخذ پروانه 6 ماه پیش به صورت درون تشکیلاتی برگزار شد.

وی افزود:‌ امروز سومین کنگره حزب اتحاد به ضرورت اساسنامه و به منظور برگزاری انتخابات شورای مرکزی، هیئت داوری و دبیر کل، برای یک دوره دو ساله دیگر برگزار شده است.

شکوری‌راد ادامه داد: حزب اتحاد در دو سال گذشته توانست در کنار توسعه تشکیلاتی در مرکز و استان‌های کشور به نقش موثر در جبهه اصلاحات دست پیدا کند و در روند انتخابات سال 94 و 96 مشارکت داشته باشد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت با بیان اینکه کارنامه حزب در این عرصه مثبت و درخور توجه است، اضافه کرد: اکنون در تمام استان‌های کشور البته به جز کرمانشاه شورای مناطق و در 154 شهرستان شورای حوزه و در برخی از حوزه‌ها واحدهای حزبی تشکیل شده است.

وی یادآور شد: خوشبختانه حزب در طول این مدت توانسته با نهایت همکاری در همه شوراها و نهادهای اصلاح طلبانه حضور پیدا کند و خود را به خرد جمعی و کنش‌های مشارکتی ملزم بداند.

شکوری‌راد افزود: حزب در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در سال 94 هماهنگی خوبی با شورای عالی سیاست‌گذاری اول داشت و حاصل آن پیروزی چشم‌گیر در شرایطی ویژه بود.

دبیرکل حزب اتحاد ملت تصریح کرد:‌ حزب همچنین در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستای سال 96 همکاری مطلوبی با شورای عالی سیاست گذاری دوم داشت و این بار در جریان تبلیغات انتخابات، ستادهای مستقل خود را تشکیل داد به طوری که بخش بزرگی از تبلیغات انتخابات را عهده‌دار شد.

شکوری‌راد با بیان اینکه شرایط و زمینه‌های عمومی سیاست‌ورزی برای همگان ملموس است، ادامه داد: همه می‌دانیم که دفاع از اصل انتخابات و ارتقای اعتماد و مشارکت مردم از لوازم پیشبرد دموکراسی‌ است، همچنین انتخابات اگرچه هدف نیست؛ اما ظرفی مناسب برای تقویت اندیشه‌ها و رفتارهای دموکراتیک به شمار می‌آید.

دبیرکل حزب اتحاد ملت ادامه داد: رویکرد ضرورت افزایش مشارکت در انتخابات بارها از سوی مقام معظم رهبری مورد تأکید قرار گرفته است. همچنین صف‌های طویل شرکت کنندگان در انتخابات داخل و خارج از کشور اقتدار ملی ما را به نمایش گذاشت.

وی افزود: تأکید مکرر مقام معظم رهبری بر ضرورت افزایش مشارکت مردم در حق‌الناس دانستن رأی آنها در انتخابات این موضوع را راهبردی در سیاست کلان جمهوری اسلامی ایران تبدیل کرده است.

شکور‌ی‌راد ادامه داد: اگر چشم‌انداز‌های پیشرفت کشور با مشارکت عمومی به عنوان مطالبه مردم ترسیم شود وفاق ملی برای دستیابی به آن ایجاد خواهد شد.

دبیرکل حزب اتحاد ملت اذعان داشت: سیاست ورزی اصلاح طلبانه نه به سیطره تک صدایی می‌اندیشد و نه به حذف رقیب کمر می‌بندند البته احزاب و روش‌های اصلاح طلبانه در برابر گرایش‌های رقیب مبتنی بر تمکین قانون و در دست داشتن روش‌های حذفی در عرصه قدرت است.

وی گفت: سرمایه اجتماعی اندوخته ثابت و پایدار نیست که در صورت به جریان نینداختن به قوت خود باقی بماند؛ سرمایه اجتماعی موجودیتی سیال دارد و تولید و بقا افزایش و انباشت سرمایه اجتماعی حاصل کار سیاست ورزان و تکیه دایم بر آنهاست.

شکور‌ی‌راد اظهار کرد: کشور برای عبور از بحران‌ها و چالش‌های کنونی نیازمند اتخاذ رویکرد‌هایی است که بر وفاق و همدلی عمومی منجر شود و زمینه را برای مشارکت در حوزه‌های اقتصاد و سیاست باز کند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت بیان داشت: نقد ما همواره به کسانی وارد است که برای دستیابی به منفعت شخصی برخی سلسله مراتب را پشت سر می‌گذارند و نهایتا اعتبار و عزت خویش را از دست می‌دهد و هزینه‌های بسیاری هم به دیگران وارد می‌کند.

وی متذکر شد: طبق تجربه دریافته‌ایم فعالیت حزبی عالی‌ترین وجهه سیاست ورزی است و هیچ فرد سیاسی نباید از اینکه عضو حزبی نیست بر خود ببالد البته فقدان سازماندهی و سازمان یابی در سیاست، نقدیصه است و نه فضیلت.

شکور‌ی‌راد تأکید کرد: کسانی شایستگی دارند در مجامع و جلسات تصمیم‌گیری کنند که بیش از آن منشأ اثر، سازمان و تشکیلات متبوع خود و در جامعه بوده باشند.

دبیرکل حزب اتحاد ملت افزود: حزب زمانی موفق خواهد بود که حاصل کارش تربیت نیرو و کادرسازی باشد البته نیروهایی که وقتی روی کار می‌آیند بهتر است سایرین نسبت به انجام آن عمل کنند.

وی گفت: این کشور ساخته نمی‌شود مگر آنکه از همه ظرفیت‌های آن به خوبی استفاده شود. مردان، زنان و جوانان از همه اقوام و مذاهب و اقلیت‌های دینی فرصت‌های سازندگی کشور را تشکیل می‌دهند لذا باید از همه آنها به خوبی بهره گرفت و فرصت‌های جدید و قابل جبرانی فراهم ساخت.

دبیرکل حزب اتحاد ملت افزود: ملاک برای انتخاب افراد در سپردن کارها باید مسئولیت، توانمندی، کارآمدی و انگیزه خدمت باشد تا همه شهروندان از فرصت‌های برابر استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار