چاق کننده های تابستانی ومیزان کالری آنها را از نزدیک بشناسید

با مطالعه این مطلب می توانید انتخاب های بهتری برای کباب درست کردن و یا خوراکی هایی که در اوغات فراغت در فصل تابستان مصرف می کنید، داشته باشید.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کباب می تواند برای اندازه دور کمر شما بد باشد. حدود نیم کیلو استیک گوشت گاو با استخوان می تواند ۱۵۴۰ کالری و ۱۲۴ گرم چربی داشته باشد. یک چیزبرگر معمولی تا ۷۵۰ کالری و ۴۵ گرم چربی دارد. گوشت دنده گاو چطور؟ آن نیز چربترین بخش این حیوان هست.


شما می توانید گوشت های بدون چربی یا با چربی کم مثل فیله گوشت، سینه مرغ بدون پوست و گوشت گاو بدون چربی را انتخاب کنید.

هات داگ، سوسیس و کالباس

هات داگ، سوسیس و کالباس

برای بسیاری از ما، هات داگ و سوسیس، خوراکی های مورد علاقه در تابستان هستند، اما ممکن است آنها را برای بازی بیس بال نگه دارید. این دسته غذاها فقط به خاطر چربی یا کالری بالا نیست که مضر شناخته میشوند، چرا که شما می توانید مدل های کم چرب آنها را انتخاب نمایید. اکثر هات داگ ها و سوسیس و کالباس های دیگر سدیم بسیار بالایی دارند.

میزان مواد مغذی معمول این مواد غذایی عبارتند از: هات داگ ۲۸۰ کالری، ۱۵ گرم چربی، ۱۲۵۰ میلی گرم سدیم. کالباس (حدود ۲۰۰ گرم) ۳۳۰ کالری، ۲۴ گرم چربی، ۱۵۹۰ میلی گرم سدیم.

 

 انواع سالاد با سس مایونز

انواع سالاد با سس مایونز

نصف فنجان کوچک سالاد سیب زمینی معمولی دارای ۱۸۰ کالری و ۱۲ گرم چربی است؛ همان مقدار سالاد کلم حدود ۱۵۰ کالری و ۸ گرم چربی دارد. برای کاهش کالری، سعی کنید سالاد خود را با سس مایونز کم چرب تهیه کنید؛ و یا مایونز را با ماست کم چرب، خامه ترش کم چرب، و یا مایه مرغ مخلوط کنید. یا اصلا چرا سالاد سیب زمینی به سبک آلمانی را امتحان نکنید، که از سرکه بیشتر از روغن استفاده میشود. یا برای افزایش فیبر و مواد مغذی مقدار زیادی سبزیجات به هر سالاد اضافه کنید.

 

ترکیبات منجمد

ترکیبات منجمد (معجون ها)

نوشیدنی های شیرین و میوه ای (این نوع اغلب با یک چتر سرو میشود) ممکن است لذت بخش باشند، اما به آسانی کالری را افزایش میدهند. شکر و چای سرد می تواند ۵۲۰ کالری یا بیشتر داشته باشد که بیشتر این کالری از شکر است. به جای نوشیدنی ها با کالری بالا، سعی کنید نوشیدنیهای مخلوط با آب میوه ۱۰۰٪ را امتحان کنید.

 

نوشیدنی ها برای رفع تشنگی

نوشیدنی ها برای رفع تشنگی

هیدراته ماندن در فصل تابستان ضروری است، اما کسانی که نوشیدنی های سرد مینوشند ممکن است دچار اضافه وزن شوند. مراقب چیزی که انتخاب می کنید باشید، اگر لیوانی محتوی ۳۵۰ گرم چای شیرین، نوشابه های شیرین، نوشابه های انرژی زا، ماءالشعیر یا آب میوه می نوشید، حدود ۱۵۰ کالری دریافت خواهید کرد. اسموتی ها و قهوه سرد می توانند کالری بسیار بالاتری داشته باشند. سعی کنید از آب و یا نوشیدنی هایی با کالری کمتر برای رفع تشنگی خود استفاده کنید.

 

دسرهای یخ زده و تازه

دسرهای یخ زده و تازه

یک فنجان بستنی می تواند ۳۸۰ کالری و ۲۲ گرم چربی داشته باشد. اگر آن را با شکلات کوکی یا معجون میلک شیک تهیه کنید، کالری آن به ۷۲۰ و ۲۸ گرم چربی میرسد! لازم نیست بستنی و دسرهای سرد و خنک را فراموش کنید، فقط مقدار آنها را کاهش دهید و یا از انواع پر چرب آن صرف نظر کنید. به دنبال دسر هایی مانند شربت، باسلق، کیم های میوه ای، و یا خوراکی های باشید که کمتر از ۱۵۰ کالری در هر وعده دارند یا دسر های میوه مانند کیک توت فرنگی را امتحان کنید.

 

خوراکی های سرخ شده

خوراکی های سرخ شده

نمایشگاه های مواد غذایی و فست فودها چیزهای زیادی عرضه میکنند که برای رژیم غذایی ویران کننده هستند. از چیز کیک سرخ شده در روغن (حدود ۵۰۰ کالری)، ماکارونی و پنیر سرخ شده (تقریبا ۶۱۰ کالری) تا پاهای بوقلمون (حدود ۱۱۳۶ کالری و ۵۴ گرم چربی)، بیشتر چیزهایی که عرضه میکنند کالری بسیار بالایی دارند. از خوردن غذاهای سرخ شده پرهیز کنید و به جای آن پشمک، کارامل سیب، و یا گوشت کبابی ساده را انتخاب کنید یا سهم غذای خود را با یک دوست به اشتراک بگذارید.

 

سالادهای چاق کننده

سالادهای چاق کننده

سالادها می توانند در تابستان شام کاملی محسوب شوند: کاسه ای پر از سبزیجات و پروتئین های بدون چربی. اما مخلفاتی با کالری بالا می توانند سالاد را از غذایی برای لاغر شدن به غذایی برای چاق شدن تغییر دهند. مرغ ریش شده سرخ شده، گوشت، پنیر، سس گوجه فرنگی خامه ای و کروتون در میان بدترین انواع مخلفات سالاد هستند. در عوض، سالاد های خود را با مرغ کبابی، گوشت بدون چربی ریش شده، یا تخم مرغ تهیه کنید، سپس آنها را با سبزیجات و سس های کم چرب سِرو کنید.

 

بی فکری در مورد خوردن میان وعده ها

بی فکری در مورد خوردن میان وعده ها

مقدار کمی از هر میان وعده آسیب زیادی وارد نمیکند، اما مصرف بیش از حد تنقلات می تواند رژیم غذایی شما را خراب کند. ۳۰ گرم چیپس سیب زمینی و یا پفک تقریبا ۱۶۰ کالری و ۱۰ گرم چربی دارد. ناچو پنیر می تواند شامل ۶۹۲ کالری و ۳۸ گرم چربی باشد. و یک بسته ذرت بو داده که با خود به سینما یا تئاتر می برید، توانید ۵۵۰ کالری و ۳۱ گرم چربی داشته باشد. میوه ها، سبزیجات، و یا مقدار کمی ذرت بو داده بدون چربی را برای میان وعده انتخاب کنید.

 

مرغ سرخ شده لذیذ و خوشمزه

مرغ سرخ شده لذیذ و خوشمزه

ظرفی از مرغ سرخ شده راهی آسان برای غذا دادن به یک جمعیت زیاد است، اما مرغ سرخ شده میتواند موجب اضافه وزن شود و شریان ها را مسدود کند. بنابراین از مصرف مرغ سرخ شده خودداری کنید و در عوض سینه مرغ بدون پوست و بدون استخوان را کباب کنید. در هنگام پخت برای افزودن طعم و مزه ترشیجات و ادویه ها را به مرغ اضافه کنید. تفاوت های تغذیه ای قابل توجه است.
سینه مرغ بدون پوست (حدود ۱۰۰ گرم): ۱۶۷ کالری، ۷ گرم چربی.
سینه مرغ سرخ شده و همراه با پوست: ۳۶۰ کالری، ۲۱ گرم چربی.

منبع:راستینه

انتهای پیام/

خوراکی های چاق کننده در تابستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سیدمهدی
۰۴:۲۰ ۱۸ شهريور ۱۳۹۶
وای این کانال بی نظیره
آخرین اخبار