فلاحت‌پیشه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشتار مسلمانان میانمار در کمیسیون امنیت ملی بررسی می شود/ لزوم واکنش به این جنایت از سوی سازمان همکاری اسلامی

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: کشورهای مسلمان باید از طریق دیوان بین‌المللی کیفری خواستار صدور کیفرخواست علیه مقامات سیاسی و نظامی میانمار شوند.

بررسی کشتار مسلمانان میانمار در کمیسیون امنیت ملی/سازمان همکاری اسلامی باید به این جنایات واکنش نشان دهدحشمت‌الله فلاحت‌پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره کشتار مسلمانان میانمار اظهار داشت: سرنوشت مسلمانان میانمار نشان می‌دهد که سیاست دوگانه‌ای در دنیا حاکم است.

وی گفت: جای تاسف دارد که عامل اصلی این کشتار  در سال 1990  جایزه صلح نوبل را از سوی کشورهای غربی دریافت کرد اما در حال حاضر به بزرگترین جانی دنیا تبدیل شده است.

فلاحت‌پیشه تصریح کرد: مطابق اساسنامه دیوان کیفری بین‌المللی (اساسنامه رم)  در صورت کشتار سازماندهی شده و سیستماتیک جمعیتی از بشر، بالاترین مقامات آن کشور باید به دادگاه بین المللی کیفری احضار شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با انتقاد از کشورهای سازمان همکاری‌های اسلامی که در گذشته درباره جرایم مشهودتری چون جرایم رژیم صهیونیستی در فلسطین و لبنان هم نتوانستند کاری را صورت دهند، یادآور شد:کشورهای مسلمان به ویژه جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیش‌قراول باید از طریق دیوان بین‌المللی کیفری خواستار صدور کیفرخواست علیه مقامات سیاسی و نظامی میانمار شوند.

وی درباره مسیرهای این کیفرخواست اظهار داشت: مسیر اول آن است که کشورهای مختلف به ویژه ملل اسلامی درخواست شکایت خود را از طریق شورای امنیت و دبیر کل سازمان ملل پیگیری کنند.

فلاحت‌پیشه افزود: علاوه بر این وکلای آزاد دنیا هم می‌توانند از طریق دادستان دیوان بین المللی کیفری، درخواست کیفرخواست و پیشگیری از ادامه این جرایم را بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به بیانیه کمیسیون متبوع خود در محکویت این جنایت گفت: موضوع کشتار مسلمانان بی‌گناه میانمار حتما در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بعد از تعطیلات مجلس بررسی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعوود وداعش وامریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۵ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر ال سعوود وداعش وامریکا
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۹:۳۰ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
باید بررسی کنه نیرواعزام کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
خدایا خودت به دادشون برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
نیرواعزام کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۳ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
نیرواعزام کنن
آخرین اخبار