بعد از خرابکاری، چگونه اوضاع را مدیریت کنیم؟

یکی از موضوعاتی که در مقاله های کارآفرینی کمتر به آن پرداخته شده این است که برای جبران اشتباهات و خرابکاری ها باید چه کار کنیم؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، همه انسان ها در طول زندگی خود اشتباهات زیادی مرتکب می شوند. کسانی که من را می شناسند، می دانند هم در زندگی شخصی و هم در زندگی کاری خود اشتباهات زیادی داشته ام؛ اما به خاطر آن اشتباهات سپاسگزارم زیرا هر کدام از آنها درس های زیادی را به من آموختند.

اگر اوضاع به هم ریخته است و نمی توانید راه حل مناسبی پیدا کنید، در درجه اول آرامش خود را حفظ کنید؛ آنگاه خواندن نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا کنترل اوضاع را در دست بگیرید.

بعد از خرابکاری، چگونه اوضاع را مدیریت کنیم؟

نکته اول: هر چه زودتر سهامداران را از اخبار بد مطلع کنید

من و همسرم هر هفته در روزی خاص در مورد زندگی و موفقیت هایی که به آنها افتخار نمی کنیم، یا مسائل و مشکلاتی که به دلایلی از یکدیگر پنهان کرده ایم، گفت و گو می کنیم. این جلسات خانوادگی به من آموخت که بهتر است مشکلات و مسائل را هر چه زودتر بازگو کرد تا به موقع راه حل مناسبی برای آنها پیدا شود. هرچه این مسائل دیرتر بیان شود، اوضاع بدتر می شود. بعضی از آسیب ها و مشکلات در ابتدا به آسانی قابل حل هستند اما با گذشت زمان صدمات جبران ناپذیری خواهندداشت.

این مسئله درباره کسب و کار نیز صدق می کند. اشتباهاتتان را هرچه زودتر با سهامداران و کسانی که در معرض آسیب قرار دارند، در میان بگذارید. در شرایط دشوار، اعتمادداشتن اعضا به یکدیگر بسیار مهم است و اعتماد همیشه با صداقت و شفافیت به وجود می آید. نزدیک ترین افراد به شما تنها زمانی می توانند به شما کمک کنند که از همه چیز اطلاع داشته باشند. در چنین شرایطی اگر آنها از همه چیز باخبر نباشند، همه چیز خراب می شود.


رید می هالکو، مشاور و دوست من، روش زیر را برای شروع یک گفت و گو و بازگو کردن خبرهای بد پیشنهاد داده است:

در آینده ای نزدیک با آن شخص قرار ملاقات تعیین کنید و از قبل به او بگویید باید خبرهای بدی به او بدهید؛ با این کار او می تواند خودش را برای آن جلسه آماده کند.

در روز جلسه به آنها بگویید که حامل خبرهای بدی هستید و نگران واکنش آنها هستید. بگویید امیدوارید که اول حرف های شما را گوش کنند. سپس واکنش نشان دهند. آنها با شنیدن این جملات، قبل از عصبانی شدن، واکنش خود را می سنجند. حالا اشتباه خود را به طور کامل و با صداقت توضیح دهید و خواهید دید که آنها با دقت و تفکر بیشتری واکنش نشان خواهندداد.

نکته دوم: از مطبوعات و خبرگزاری ها دور کنید

مطبوعات و خبرگزاری ها فقط منتظر فرصتی هستند که اشتباه کنید تا با انتشار اخبارتان شما را مجبور کنند از خود دفاع کنید. در این گونه موارد من همیشه سعی کرده ام ساکت بمانم و از آنها دوری کنم.

خبرگزاری ها می توانند بسیار بی رحم باشند؛ یک شکست کوچک در کسب و کارتان می تواند منجر به چاپ مطالب متعددی در اخبار هفتگی شود. شما ممکن است احساس کنید که این بی عدالتی است زیرا فقط یک بعد از ماجرا گفته شده است. اما من به شما توصیه می کنم هیچ واکنشی نشان ندهید زیرا اوضاع بدتر خواهدشد و خبرهای بیشتر و بدتری از شما به چاپ می رسد.

مهم سهامدارانتان هستند که از این موضوع باخبرند. بهتر است بقیه مردم تا موفقیت بعدی تان از این موضوع بی اطلاع باشند، بنابراین ساکت بمانید زیرا با پخش شدن این اخبار شما نمی توانید جلوی تاثیرات منفی و تیترهای بد را در مورد کسب و کارتان در گوگل بگیرید.

نکته سوم: خودتان را ببخشید و به راهتان ادامه دهید.

مهم ترین نکته بعد از اشتباهاتتان این است که مسئولیت کارتان را قبول کنید و پشیمانی خود را به کسانی که تحت تاثیر اشتباه شما قرار دارند، ابراز کنید تا بتوانید دوباره اعتمادشان را جلب کنید. به آنها بگویید از اشتباهتان به شدت پشیمانید و در اولین فرصت آن را جبران خواهیدکرد.

اما پس از یک زمان مشخص باید اشتباهتان را فراموش کنید و به کارتان ادامه دهید. اگر پس از مدت طولانی نتوانید با اشتباه و شکست خود کنار بیایید، از خودتان متنفر خواهید شد و نمی توانید به کسب و کارتان ادامه دهید. یک مدت مشخص برای پرداختن به آن اشتباه در نظر بگیرید و بعد از آن مدت کاملا فراموش کنید. به آینده فکر کنید و تمام تلاش خود را برای رسیدن به موفقیت های بعدی به کار ببندید.

همه اشتباه می کنند اما موفق ترین کارآفرینان کسانی هستند که بتوانند اوضاع را با کمترین آسیب مدیریت کنند و به کسب و کارشان ادامه دهند. اگر مرتکب اشتباهی شدید، در قدم اول به سهامداران و افراد تحت تاثیر اطلاع دهید؛ سپس سعی کنید صدمات و مشکلاتی را که بعد از اشتباهتان ایجاد شده، برطرف کنید. پس از برطرف شدن تمام مشکلات، یک مدت مشخص و کوتاه به پشیمانی و ناراحتی خود اختصاص دهید، اما پس از آن اشتباهتان را به کلی فراموش و روی موفقیت های آینده تمرکز کنید.

منبع:برترینها

انتهای پیام/

چگونه از اشتباهات درس بگیریم؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.