تلاش دانشمندان برای ایجاد سردترین نقطه در هستی

دانشمندان آمریکایی و روس قصد دارند سردترین نقطه هستی را در ایستگاه بین‌المللی فضایی ایجاد کنند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، روسیه و آمریکا در حال همکاری بر سر ایجاد «سردترین نقطه در هستی» در ایستگاه فضایی بین‌المللی و در شرایط بی‌وزنی هستند.

روز سه شنبه، ادوارد سان – محقق آکادمی علوم روسیه – گفت دانشمندان روسیه و آمریکایی قصد دارند برای ایجاد نقطه‌ای با کمترین دمای ممکن در ایستگاه فضایی بین‌المللی تا پایان سال جاری میلادی آزمایشی انجام دهند.

سان به خبرنگاران گفت دانشمندان روس و آمریکایی اکنون موفق به ایجاد دمای بسیار اندک در آزمایشگاه‌هایی در سطح زمین شده اند. با این‌حال، شرایط بی‌وزنی در ایستگاه فضایی بین‌المللی می‌تواند به ایجاد «سردترین نقطه در هستی» کمک کند.

سان گفت: «این آزمایش در یک آزمایشگاه در سانتا باربارا انجام شده است. این در حالی است که روسیه آزمایش‌های دیگری را در این ارتباط انجام داده است. در سال جاری میلادی و احتمالا در اواخر سال، در صورتی که همه مسائل به درستی انجام شوند، به موفقیت بزرگی دست خواهیم یافت.»

سان گفت انجام آزمایش‌های مختلف در ایستگاه فضایی بین‌المللی قرار است تا سال 2024 ادامه یابد. سرنوشت این ایستگاه پس از این تاریخ اکنون مشخص نیست.

انتهای پیام/

 

دانشمندان روس و آمریکایی سردترین نقطه در جهان را ایجاد می‌کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار