معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ؛

شورای فنی باید به جایگاه اصلی خود برسد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نسبت به عدم حضور برخی مدیران در جلسه شورای فنی استان انتقاد کرد.

شورای فنی باید به جایگاه اصلی خود برسدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمد صادق پورمهدی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی ،در پنجمین جلسه شورای فنی استان با اشاره به بخشی از مهم ترین مصوبات این شورا در طول یکسال اخیر گفت: در طول یکسال اخیر، 63 موضوع در این شورا به تصویب رسیده که 37 درصد به صورت کامل اجرا شده و 63 درصد نیز در دست اجراست.

وی در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه لایه های مختلف سیستم اداری باید مانند اتاق شیشه ای، شفاف باشد ادامه داد: شفافیت در امور و مشورت و همکاری با نیروهای متخصص در هر زمینه ای، روند رفع مشکلات را سهل تر می کند.

وی شورای فنی را بالاترین مرجع فنی در استان دانست و با اشاره به تصویب این شورا از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی عنوان کرد: انتظار دارم تمامی اعضا به اهمیت و جایگاه این شورا واقف تر باشند و با تصمیم گیری های تخصصی خود در زمینه های مربوطه، شورای فنی را به جایگاه اصلی رفیع خود برسانند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه استفاده از توان بخش خصوصی در حوزه های مختلف، یکی از مهم ترین سیاست های دولت تدبیر و امید است تصریح کرد: در راستای توجه عملی به این موضوع، بیش از دو سوم اعضای حاضر در جلسات شورای فنی و برخی دیگر از جلسات مشابه را فعالین بخش خصوصی تشکیل می دهند و همپا با مدیران استانی در تصمیم گیری ها، ایفای نقش می نمایند.

پورمهدی همچنین از مدیران حوزه آموزش های فنی خواست که برآیند برنامه های آموزشی را به صورت مستمر، رصد کرده و گزارشات مستند و مستدلی را برای ارائه در جلسات آتی تهیه کنند.

وی نسبت به عدم حضور برخی از مدیران در این جلسه انتقاد کرد و افزود: تمامی مدیرانی که به جلسات دعوت می شوند باید شخصا حضور داشته باشند و یا قبل از جلسه، علت عدم حضور خود را اعلام نمایند.

لزوم افزایش ریسک پذیری مدیران و پیشبرد امور با اعتبارات محدود دولتی، توجه به افزایش استفاده از توان بخش خصوصی، افزایش بازدیدهای میدانی گروه نظارت شورای فنی از روستاها و تلاش برای افزایش مشارکت مردمی در روستاها و شهرها از دیگر تاکیدات پورمهدی در این جلسه بود.

گفتنی است در این جلسه همچنین عملکرد دستگاه های اجرایی استان در اجرای پروژه های عمرانی شهرستان ویژه میانه نیز بررسی شد.

انتهای پیام/خ

 مدیران باید شخصا در جلسات حضور یابند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.