آغاز چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان

چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغان در سالن همایش هلال احمر این شهرستان آغاز شد.

آغاز چهارمین جشنواره ملی پسته ایران در دامغانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان از امروز چهارشنبه 22 شهریور ماه آغاز شد و برگزاری آیین شکرگزاری ، ایستگاه های نقاشی با موضوع پسته، مسابقه آشپزی با محصولات پسته شامل دسر، کیک، شیرینی و دسر از جمله برنامه های این جشنواره است.


طی این 2 روز کارگاه های آموزشی ویژه باغداران با حضور استادان شهرستانی، استانی و کشوری با حضور کارشناسان و فعالان اقتصادی و کشاورزان و باغداران شهرستان دامغان در هفت بخش مختلف برگزار می شود که شرکت در این کارگاه های آموزشی رایگان است.


ایجاد نمایشگاه بین المللی عرضه محصولات، ادوات و تجهیزات بخش کشاورزی با نگاه ویژه به تولید و عرضه محصول پسته و صنایع غذایی و دستی با 50 غرفه از 15 شرکت داخلی و خارجی نیز از جمله برنامه های این جشنواره است که از 21 تا 24 شهریور96 در مجموعه سالن ورزشی جمعیت هلال احمر شهرستان دامغان دایر است.


هدف از برگزاری این جشنواره ملی استفاده از توان و ظرفیت های بخش کشاورزی با ارائه طرح ها و برنامه ها در بحث سرمایه گذاری، کمک به افزایش تولید، کاهش آفات و صدمات به باغ‌ها و ایجاد اشتغال در حوزه پسته‌کاری است.


گفتنی است ، پسته دارای بیشترین ارزش افزوده در بین محصولات کشاورزی به شمار می رود در هر هکتار از باغات دامغان ۲۰هزار تن پسته برداشت می شود.


شایان ذکر است ، چهارمین جشنواره ملی پسته ایران- دامغان از امروز و به مدت دو روز برگزار می‌شود.


انتهای پیام / ه


 جشنواره ملی پسته در دامغان آغاز به کار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.