ای‌بی‌سی اعلام کرد؛

به لطف توفان‌های هاروی و ایرما، محبوبیت ترامپ افزایش یافت!

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی‌ها حاکی از افزایش اندک محبوبیت دونالد ترامپ پس از وقوع توفان‌های هاروی و ایرما است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از وبسایت ای بی سی، در حالی که در هفته های اخیر پس از وقوع توفان های سهمگین ایرما و هاروی، توجه بسیاری از آمریکایی ها از شبکه های خبری به شبکه های هواشناسی معطوف شده است، یک مسئله جالب رخ داده و آن هم افزایش محبوبیت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در نظرسنجی هاست.

شاید این افزایش زیاد نباشد؛ اما برای دونالد ترامپ که هر ماه از میزان محبوبیت وی کاسته می شد، این یک اتفاق عالی قلمداد می شود.

در 24 ماه اوت، یک روز پیش از وقوع توفان سهمگین هاروی و بارش شدید باران در ایالت های هیوستون و تگزاس، میزان محبوبیت دونالد ترامپ به طور میانگین در نظرسنجی های مختلف 38.5 درصد بود. سطح نارضایتی مردم هم از عملکرد وی 55.5 درصد بود.

این درحالیست که در 3 هفته گذشته، سطح محبوبیت وی با اندکی افزایش به 39.7 درصد رسیده است. این درحالیست که سطح نارضایتی مردم از عملکرد وی با 0.6 درصد افزایش به 56.1 درصد رسیده است.

از زمان برگزاری مراسم تحلیف، سطح محبوبیت دونالد ترامپ از رقم پایین 44 درصد آغاز شد و به تدریج هم با کاهش همراه بود. وی به جز «جرالد فورد»، سی و هشتمین رئیس جمهور آمریکا از سال 1974 تا 1977 که محبوبیت پایینی داشت، به عنوان نخستین رئیس جمهوری شناخته شده است که در چهار سال نخست ریاست جمهوری سطح محبوبیت پایینی دارد و درصد افرادی که از وی ناراضی هستند در مقابل آنهایی که از وی رضایت دارند بالاتر است.

در طول تاریخ، بلایای طبیعی بر نظرسنجی های ریاست جمهوری تأثیراتی گذاشته است؛ اما این اثرات پایدار نبوده است. زمانی که توفان کاترینا در 23 اوت سال 2005 در نیو اورلئان در لوئیزیانا رخ داد، سطح محبوبیت جورج دبلیو بوش 43.8 درصد و سطح نارضایتی مردم از وی 53 درصد بود. یک ماه بعد سطح محبوبیت وی 0.4 درصد کاهش یافت؛ اما در عین حال سطح نارضایتی مردم از وی هم با کاهش 0.5 درصدی همراه بود.

توفان هاروی حدود دو هفته پیش ایالت تگزاس آمریکا را درنوردید و خسارت های مالی و جانی زیادی را به بار آورد. یکشنبه این هفته هم یک توفان سهمگین دیگر به نام ایرما به سمت ایالت فلوریدا حرکت کرد و باعث جاری شدن سیلاب در سطح شهرهای این ایالت شد.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۱ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
به درک
آخرین اخبار