رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: بازی‌های رایانه‌ای غیر بومی می‌تواند عاملی برای ترویج خشونت‌، درون‌‌زا شدن و انزوا در فرزندان گردد.

نظارت جدی‌تر والدین بر بازی‌های رایانه‌ای فرزندانبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ صادقی با بیان اینکه امروزه نسل جوان به بازی‌های رایانه‌ای برخط تمایل زیادی نشان می‌دهند، اظهار کرد: از این‌رو خانواده ها باید حتما نظارت لازم بر انتخاب نوع بازی فرزندان داشته و در این زمینه می‌توانند از وب سایت www.esra.org.ir از رده‌بندی سنی بازی‌های رایانه‌ای مطلع گردند.

وی درباره بازی‌های رایانه‌ای و ارتباط آن با خانواده افزود: با ورود تکنولوژی‌های نوین، بازی‌های کودکان نیز متحول گردیده است و اکثرا از تجهیزات هوشمند برای انجام بازی‌های رایانه‌ای استفاده می‌نمایند. عملا بازی‌های سنتی جای خود را به بازی‌های برخط داده‌اند‌، استفاده بیش از حد کودکان و فرزندان از این تجهیزات و بازی‌ها باعث تغییر در رفتار و کردار آنها می‌گردد.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: خانواده‌ها باید بر اساس نوع فرهنگ‌، بازی سالم را انتخاب و به فرزندان خود معرفی نمایند. بازی‌های رایانه ‌ای که ترویج خشونت را دنبال و توسط کشورهای غربی طراحی و عرضه گردیده‌اند‌، باعث می‌شود کودکان پرخاشگر گردند‌، در برخی موارد استفاده بیش از حد این بازی‌ها باعث اعتیاد اینترنتی می‌گردد.

سرهنگ صادقی ادامه‌ داد‌: والدین می‌توانند با محدود سازی دسترسی کودکان به تجهیزات هوشمند و بازی‌های رایانه‌ای برای عدم اعتیاد آنها به این تجهیزات قدم بردارند. نکته قابل تامل در برخی از بازی‌های رایانه ای این است که برخی افراد فرصت طلب با استفاده از بازی های پر مخاطب اقدام به نفوذ در تجهیزات هوشمند سایر کاربران نموده و از این طریق باعث آلوده سازی و ایجاد خطر دیجیتال برای کاربران میگردند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.