هومان اسعدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

جشنواره موسیقی جوان نیازمند حمایت مستقیم دولت است

جشنواره موسیقی جوان نیازمند حمایت مستقیم دولت است تا سطح کیفی کار بالاتر برود.

جشنواره موسیقی، نیازمند حمایت مستقیم دولت است/ موسیقی دستگاهی، پیشتاز یازدهمین جشنواره موسیقی جوانهومان اسعدی دبیر یازدهمین جشنواره موسیقی جوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره استقبال مخاطبان از یازدهمین جشنواره موسیقی جوان نسبت به ده دوره قبل گفت: این جشنواره، ماهیت یک رقابت موسیقیایی را دارد که قطعات مشخصی در گروه‌های سنی مختلف با حضور هیات داوران، اجرا می‌شود. هدف اصلی این جشنواره جذب مخاطب در سطح وسیع نبوده است و بیشتر برای اهل فن و کسانی که کارشان موسیقی است، مطرح است. در روزهایی از این جشنواره با استقبال چشمگیری مواجه بودیم به طوری که از ساعات اولیه صبح دو طبقه سالن کاملا پر شده بود و برای من هم جای تعجب بود. از طرف اهل فن و موسیقی‌دانان استقبال خوبی صورت گرفت و عموم مردم هم در بخش‌های مختلف حضور داشتند.

وی درباره رضایت از بودجه یازدهمین جشنواره موسیقی جوان اظهار کرد: متولی کل بودجه جشنواره، انجمن موسیقی ایران بوده است و من در جریان امور بودجه خیلی نبوده‌ام ولی در کل راضی بودم. این جشنواره بیشتر هزینه دارد چرا که؛ نه فروشی دارد نه درآمدی! حق‌الزحمه هیات داوران و جوایز برگزیدگان، همگی بر عهده جشنواره است. این جشنواره تنها مصرف‌کننده است و هر اندازه که حمایت شود، باز هم کم است و در این شرایط اگر حمایت‌های بیشتری وجود داشت شاید؛ سطح کار بالاتر می‌رفت و هنرمندان با آرامش بیشتری به اجراهای خود می‌پرداختند ولی در مجموع نسبت به سال‌های قبل، بهتر بود. ما در این شرایط بیشتر نیازمند حمایت مستقیم دولت هستیم.

اسعدی در مورد حمایت از برگزیدگان جشنواره موسیقی جوان تصریح کرد: مسئولان مربوطه در سازمان وزارت فرهنگ و ارشاد، حمایت خود را از برگزیدگان مشخص کرده‌اند، در جشنواره حلقه‌ها و حوزه‌های بسیاری است که باید حمایت‌های خودشان را از جشنواره داشته باشند دبیر جشنواره تنها مسئول برگزاری جشنواره است. ما تنها استعدادها را شناسایی می‌کنیم.

دبیر یازدهمین جشنواره موسیقی جوان درباره پیشرفت موسیقی دستگاهی در جشنواره بیان کرد: در قسمت موسیقی دستگاهی که مرکز آن ایران است، پیشرفت بسیاری را شاهد بودیم. موسیقی نواحی هم که جزئی از فرهنگ خودمان است هم وضعیت خوبی دارد ولی هنوز از مشارکت صددرصدی تمام مناطق برخوردار نبوده‌ایم. در زمینه موسیقی کلاسیک هم، بیشتر اهالی محیط‌های آکادمیک مثل هنرستان و دانشگاه شرکت داشتند. در این سه نوع سبک، وضعیت موسیقی دستگاهی خوب بوده است. وضعیت موسیقی نواحی هم از لحاظ کمی و هم کیفی در این دو یا سه سال اخیر بهتر شده است و موسیقی کلاسیک در برخی بخش‌ها بهتر و برخی بخش‌ها ثابت عمل کرده است.

اسعدی در پایان درباره ترسیم چشم‌اندازی از دوازدهمین جشنواره موسیقی جوان گفت: اگر سیاست‌گذاری‌هایی که تا به الان، در این چهار الی پنج دوره اجرا شده است، را ادامه دهیم، با ترمیم نقاط ضعف و نادیده نگرفتن نقاط قوت، وضعیت موسیقی جوان از حال حاضر بهتر می‌شود.

 

انتهای پیام/

دبیر یازدهمین جشنواره موسیقی جوان به بیان کیفیت برگزاری این دوره از جشنواره پرداخت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار