نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

فاصله حقوقی بازنشستگان و کارمندان کشور کاهش می‌یابد

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس گفت:شرایط بازنشستگان کشور در مسیر بهبود قرار دارد و امید داریم بتوانیم فاصله حقوقی بازنشستگان و کارمندان را به صفر برسانیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،نورمحمد تربتی‌نژاد ظهر امروز در دوازدهمین بزرگداشت روز خانواده و تکریم از بازنشستگان استان گلستان اظهار داشت: بازنشستگان همواره می‌توانند حضور فعال در جامعه داشته باشند و در راستای حل مشکلات جامعه گام بردارد.

وی تصریح کرد: ظرفیت‌های زیادی در بین بازنشستگان وجود دارند و دوران بازنشستگی مقطعی از زندگی هر فردی است که می‌تواند از این دوران بهره لازم را در مسیر تحقق اهداف جامعه و آسایش فردی ببرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس ادامه داد: توجه به اینکه در کشورهای توسعه یافته کارمندان از شرایط مالی خوبی برخوردار هستند تا دوره بازنشستگی را بدون دغدغه پشت سر می‌گذارند.

تربتی نژاد گفت: اما در کشورهای کمتر توسعه‌یافته با توجه به اینکه شرایط حقوقی و مزایای مالی در دستگاه‌ها خوب نیست نتیجه آن می‌شود که در سنین بازنشستگی کارمندان با مشکلات مالی زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تاکید کرد: شرایط بازنشستگان در کشور در مسیر بهبود قرار دارد و امید داریم بتوانیم با همت دولت و مجلس فاصله حقوقی بازنشستگان و کارمندان را به صفر برسانیم.

نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی گفت: بازنشستگان می‌توانند در کشور به توسعه و بهبود فضای کسب و کار کمک کنند حضور آنها سبب تولید ثروت در جامعه می‌شود.

تربتی نژاد تاکید کرد: در حال حاضر اختلاف حقوق کارمندان و بازنشستگان حدود 15 درصد برآورد می‌شود و در تلاش است این که این اختلاف را برطرف کنیم.

وی افزود: باید به مسائل رفاهی بازنشستگان دولت توجه و اهتمام لازم را داشته باشد و امکانات رفاهی را در اختیار کشور بازنشسته در جامعه قرار دهد.

حجت الاسلام محمد قاسم سلیمانی امام جمعه موقت گرگان هم در این همایش اظهار داشت: امروز باید بیش از گذشته به جایگاه بازنشستگان اهتمام بورزیم.

وی تصریح کرد: همواره در احادیث و قرآن کریم به احترام پدر و مادر تاکید شده و باید شان و منزلت پدر و مادر خانواده که طی سال‌ها به تربیت فرزندان خود اقدام کردند در جامعه توجه شود.

امام جمعه موقت گرگان دامه داد: بازنشستگان گنجینه ارزشمند از تجارب در جامعه به شمار می‌روند که باید از ظرفیت آنها به درستی استفاده شود و بازنشستگی دورانی است که باید آن ارج نهاد زیرا این دوران در زندگی بهترین فرصت برای انتقال تجارب به نسل بعدی به شمار می‌رود.

انتهای پیام/پ

 

یکسان سازی  حقوق شاغلین و بازنشستگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.