رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان خبر داد:

ثبات بازار گوشت به دلیل کاهش قدرت خرید مردم

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان گفت:به دلیل کاهش قدرت خرید مردم قیمت‌ها نوسان چندانی در بازار نداشته و انواع گوشت قرمز در این مدت بدون تغییر قیمت خرید و فروش شده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،عباس انصاری در رابطه با وضعیت بازار گوشت قرمز، اظهار کرد: به دلیل کاهش قدرت خرید مردم قیمت‌ها نوسان چندانی در بازار نداشته و انواع گوشت قرمز در این مدت بدون تغییر قیمت خرید و فروش شده‌اند.

وی در ادامه افزود: تقاضای گوشت در هفته‌های اخیر عمدتاً ثابت بوده و شوکی از این بابت به قیمت وارد نشده است.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان تصریح کرد: در ماه محرم به طور سنتی هر ساله تقاضای انواع گوشت به منظور طبخ نذری افزایش پیدا می‌کند اما با این حال نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی از افزایش قیمت داشت و اگر گوشت مورد نیاز از سوی نهادهای مرتبط، تأمین شود شوک قیمتی در پیش نخواهیم داشت.

انصاری تأکید کرد: توصیه می‌شود مردم برای طبخ نذری، به مراکز دارای مجوز مراجعه کنند و برای تأمین آن نیز صرفاً کافی است که روز قبل به کشتارگاه‌ها مراجعه کرده و درخواست دهند.

وی در رابطه با توزیع گوشت دولتی در فروشگاه‌های بزرگ نیز اظهار داشت: در شهر اصفهان، از نظر حجمی این نوع گوشت بسیار کم توزیع شد و هر 15 روز یک‌بار، دو کامیون از این گوشت به شهر اصفهان ارسال شد.

رئیس اتحادیه گوشت قرمز استان اصفهان ادامه داد: این یعنی هر 15 روز یک‌بار، در حدود هزار و 500 لاشه گوسفند به اصفهان اختصاص می‌یابد که در قیاس با مصرف مردم، عدد خاصی به شمار نمی‌رود.

انصاری یادآور شد: گوشت دولتی، به نوعی مازاد مصرف تهران است و بر همین اساس، عدد قابل توجهی نصیب سایر شهرها نمی‌شود و به دلیل کمبود این گوشت، با وجود درخواست صنف گوشت برای توزیع آن، گوشتی به قصابی‌ها اختصاص نیافت و صرفاً در برخی فروشگاه‌های بزرگ این عرضه صورت گرفت.

 

انتهای پیام/م

 

عرضه ناچیز گوشت دولتی در سطح شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار