حیدرپور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

شورای امنیت نسبت به فجایع میانمار اقدام نظامی انجام دهد

نماینده پیشین مجلس با اشاره به فجایع میانمار گفت: شورای امنیت باید با تشکیل نیروهای حافظ صلح اقدام نظامی انجام دهد.

شورای امنیت نسبت به دولت میانمار اقدام فوری نظامی انجام دهدعوض حیدرپور در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فجایع جنایتکارانه میانمار علیه مسلمانان این منطقه را مصداق عینی نسل‌کشی دانست و گفت:‌ سازمان‌های بین المللی باید از توانمندی‌های سیاسی و اقداماتی در چارچوب معادلات سیاسی برای حل این مسئله انجام دهند.

نماینده پیشین مجلس تصریح کرد: چنانچه این سازمان ها نتوانند کار موثری انجام دهند، شورای امنیت وظیفه دارد نیروی حافظ صلح تشکیل دهد و به صورت نظامی جلوی این کار را بگیرد.

وی با تأکید بر اینکه شورای امنیت باید در شرایط فعلی برای دفاع از مردم مسلمان میانمار اقدام فوری نظامی انجام دهد، اظهار کرد: دولت میانمار یک بخشی را که مسلمان نشین هستند آواره کرده و هرکسی را هم که مقاومت می‌کند به قتل می‌رساند.

حیدرپور با اشاره به اینکه روزانه هزار نفر از مسلمانان در این فجایع کشته می‌شوند، خاطرنشان کرد: شورای امنیت باید با تشکیل نیروهای حافظ صلح به صورت جدی از مسلمانان مراقبت کنند و برخورد محکمی نسبت به آنها انجام دهند.

نماینده پیشین مجلس اقدامات دولت میانمار را خارج از عرف انسانی عنوان و تأکید کرد: آنها انسان‌های زیادی را کشته‌اند و اگر این وضعیت ادامه پیدا کند همه مسلمانان آن منطقه قتل عام خواهند شد.

وی تأکید کرد: شورای امنیت باید به صورت فوری قطع نامه صادر کرده و پیش از آن که ماه سپتامبر به پایان برسد اقدام موثر نظامی انجام دهد و با اعزام نیروهای نظامی آنها را آتش به اختیار کنند که اگر کسی مخالفت کرد با آنها برخورد شود.

حیدرپور با بیان اینکه برای جلوگیری از اقدامات جنایتکارانه دولت میانمار نیروی پیاده جواب می‌دهد، خاطرنشان کرد: برای برخورد نظامی یک تیپ نظامی کافی است اما اگر نیروهای پیاده نظام برای حل این بحران جوابگو نبودند باید حملات هوایی انجام داد.

انتهای پیام/

 

وظیفه شورای امنیت در مقابل فجایع میانمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار