سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام خبر داد؛

برتری بیش از ۲۰ دانشگاه ایران در جهان

۲۴ دانشگاه ایران در فهرست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار گرفته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ دکتر محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام گفت: براساس بررسی پایگاه شاخص‌های اساسی علم آی. اس. آی در بخش بهترین دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی دنیا، ۲۴ دانشگاه و مرکز تحقیقاتی ایران در حوزه مهندسی مواد در فهرست یک درصد دانشگاه‌های برتر جهان قرار دارند.


وی بیان کرد: از کل دانشگاه‌های کشور ۱۱ دانشگاه  ایران در مجموع دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا در حوزه مهندسی مواد قرار گرفته و از بین دانشگاه‌های جامع دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، شیراز، کاشان و فردوسی مشهد در رشته مهندسی مواد در زمره برترین‌ها قرار گرفته‌اند.

دهقانی با بیان اینکه این دانشگاه‌ها بر حسب تعداد مدارک در حوزه مهندسی مواد در رتبه‌های ۱۰۴، ۲۹۰، ۴۴۶، ۴۵۶ و ۴۶۸ دنیا و بر حسب استناد‌ها به ترتیب در رتبه‌های ۱۹۰، ۴۵۳، ۵۷۹، ۵۶۹ و ۷۶۵ دنیا قرار گرفته اند، افزود: در بین دانشگاه‌های صنعتی به ترتیب و بر اساس رتبه تعداد مدارک دانشگاه‌های امیرکبیر، صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، علم و صنعت ایران در حوزه مهندسی مواد در گروه دانشگاه‌های یک درصد برتر کشور قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: این دانشگاه‌ها به ترتیب در رتبه‌های ۱۰۶، ۱۲۸، ۱۵۳ و ۱۹۰ دنیا قرار دارند که این دانشگاه‌ها بر اساس تعداد استناد‌های کسب شده به ترتیب در رتبه‌های ۲۱۶، ۲۲۱، ۲۲۸ و ۳۲۱ دنیا هستند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز در بین دانشگاه‌های غیرمتمرکز در رشته مهندسی مواد در گروه دانشگاه‌های یک درصد برتر دنیا قرار گرفته و براساس تعداد مدارک در رتبه ۴۲ دنیا و براساس تعداد استناد‌ها در رتبه ۱۵۱ دنیا قرار دارد.
انتهای پیام/ت

مهندسی مواد دانشگاه شیراز جزء یک درصد برتر جهان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.