حبیبی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل باید به افشای بدعهدی‌های آمریکا بپردازد

دبیر کل جبهه ایستادگی گفت: رئیس جمهور در بُعد بین المللی در مجمع عمومی سازمان ملل باید به افشای بدعهدی‌های آمریکا بپردازد.

بخشی از اصول‌گرایان اعتدالگرا به روحانی رأی داده‌اند/اصولگرایان در انتخابات تاثیر گزار بوده اند.یدالله حبیبی دبیرکل جبهه ایستادگی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نقش اصولگرایان معتدل در انتخابات اخیر و پس از آن، اظهار کرد: روحانی منتخب جریان اصولگرایان و یا اصلاح طلبان نبوده‌ است، همچنین شرکت مردم در انتخابات حزبی نیست و البته شکی در این نیست که نقش اصلاح طلبان در انتخاب نسبت به روحانی بسیار موثر بوده است.

وی افزود: تردیدی وجود ندارد که بخشی از اصولگرایان به روحانی رأی داده‌اند و این افراد شامل اصولگرایان اعتدال‌گرایی هستند که تنها دغدغه آنها کارآمدی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

حبیبی تصریح کرد: بنابراین اصولگرایان نیز به سهم خود در انتخابات تأثیرگذار بوده‌اند. اگر این ارزیابی را بپذیریم که همه احزاب سیاسی فارغ از گرایش‌های سیاسی خود موظف هستند که رئیس جمهور را در اداره امور کشور یاری کنند بسیاری از مشکلات کشور حل خواهد شد.

دبیرکل جبهه ایستادگی با اشاره به حضور اصولگرایان در بدنه دولت فعلی بیان کرد: بنده فکر نمی‌کنم که بدنه دولت از اصولگرایان تشکیل شده باشد و می‌توان گفت جریانی معتدل از هر دو جناح در دولت وجود دارد و این که بتوان گفت کابینه دولت را اصولگرایان به تنهایی تشکیل داده‌اند چنین امری کذب محض است.

وی درباره سخنرانی روحانی در سازمان ملل و مسائلی که باید رئیس جمهور در این سخنرانی مطرح کند، تأکید کرد: سازمان ملل مجمعی بین‌المللی است که روحانی می تواند مواضع جمهوری اسلامی را بیش از پیش مشخص کند و فکر می‌کنم ، مهم ترین موضوع این است که رئیس جمهور در بعد بین المللی به افشای بدعهدی‌های آمریکا بپردازد چرا که بدعهدی صفت بارز آ‌مریکاست و اکنون وظیفه روحانی است که صداقت نداشتن این کشور را به جامعه جهانی یادآوری کند.

حبیبی افزود: مسئله دیگر موضوع مسلمانان یمن، میانمار و فلسطین است زیرا تنها صدای این کشورها صدای رسای جمهوری اسلامی ایران است و این انتظار وجود دارد که رییس جمهور  به احقاق حقوق این کشورهای مظلوم در یک مجمع جهانی بپردازد.

دبیر کل جبهه ایستادگی در پایان خاطرنشان کرد: مسائل منطقه ای دخالت نکردن کشورهای سلطه در خاورمیانه نیز از دیگر موضوعاتی است که باید در سخنرانی روحانی در سازمان ملل مورد توجه قرار بگیرد.

انتهای پیام/

 

مهم ترین موضوعات سخنرانی روحانی در سازمان ملل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار